NN 116/2015 (26.10.2015.), Rješenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, klasa: UP/I 034-03/14-01/005, urbroj: 580-10/63-2015-104 od 28. rujna 2015.

116 26.10.2015 Rješenje Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, klasa: UP/I 034-03/14-01/005, urbroj: 580-10/63-2015-104 od 28. rujna 2015.

AGENCIJA ZA ZAŠTITU TRŽIŠNOG NATJECANJA

2211

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na temelju članka 30. točke 2., članka 31., članka 49. stavka 1. i 2. i članka 58. stavka 1. točke 9., u svezi s člankom 13. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine», brojevi: 79/09 i 80/13), u upravnom postupku utvrđivanja sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja zlouporabom vladajućeg položaja pokrenutom protiv poduzetnika Peugeot Hrvatska d.o.o., sa sjedištem u Zagrebu, Bani 75, Buzin, zastupanog po odvjetnicima iz Odvjetničkog društva […], po službenoj dužnosti, na temelju odluke Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja u sastavu: Mladen Cerovac, mag. iur, predsjednik Vijeća, Vesna Patrlj, dipl. iur. zamjenica predsjednika Vijeća, Denis Matić, dipl. iur., mr. sc. Ljiljana Pavlic i mr. sc. Tatjana Peroković, članovi Vijeća, sa sjednice 35/2015., održane 28. rujna 2015., donosi

RJEŠENJE

I. Prihvaćaju se mjere, uvjeti i rokovi koje je predložio Peugeot Hrvatska d.o.o., sa sjedištem u Zagrebu, Bani 75, Buzin, i to na način da:

– Peugeot Hrvatska d.o.o. odmah, a najkasnije u roku od 3 radna dana nakon primitka predmetnog rješenja Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja donesenog u smislu članka 49. stavka 2. ZZTN-a izvrši poduzetniku Auto Maksimir d.o.o., sa sjedištem u Zagrebu, Kraljevićeva 24, isporuku svih elemenata novog imidža marke (dalje: NIM) za potrebe izvršavanja Ugovora o ovlaštenom servisu koji je između Peugeota Hrvatska d.o.o. i Auto Maksimira d.o.o. zaključen 23. srpnja 2014. za lokaciju u Ulici kneza Branimira 191, a sve to u skladu s Ugovorom o ovlaštenom servisu, Selektivnim kriterijima ovlaštenog servisa marke Peugeot i prema projektu izrade NIM-a izrađenom od strane ovlaštenog Arhitektonskog studija […] te narudžbe NIM-a od strane Auto Maksimira d.o.o. izvršene 19. kolovoza 2014.

– Peugeot Hrvatska d.o.o. preuzme obvezu održavanja na snazi Ugovora o ovlaštenom servisu od 23. srpnja 2014. za servisnu lokaciju Auto Maksimira d.o.o. u Ulici kneza Branimira 191, neovisno o ishodu ovog postupka, ako Auto Maksimir d.o.o. u roku od 60 dana od isporuke mu svih elemenata NIM-a izvrši postavljanje tih elemenata NIM-a u skladu s projektima ovlaštenog Arhitektonskog studija […].

– Peugeot Hrvatska d.o.o. preuzima obvezu održavanja na snazi Ugovora o ovlaštenom servisu od 23. srpnja 2014. za servisnu lokaciju Auto Maksimira d.o.o. u Kraljevićevoj ulici 24 do prestanka obavljanja djelatnosti ovlaštenog servisera vozila marke Peugeot od strane Auto Maksimira na toj lokaciji, a najdulje do 29. studenog 2015.

– Peugeot Hrvatska d.o.o. neće se protiviti da Auto Maksimir d.o.o. u okolnim ulicama izvrši postavljanje i dodatne cestovne signalizacije, sukladne NIM-u, kojom će upućivati na ulaz u autoservis.

II. Predložene mjere, uvjeti i rokovi iz točke I. izreke ovoga rješenja ocjenjuju se dostatnima za otklanjanje negativnih učinaka i ponovnu uspostavu tržišnog natjecanja na tržištu pružanja usluga popravaka i odražavanja motornih vozila marke Peugeot.

III. Nalaže se poduzetniku Peugeot Hrvatska d.o.o. da Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja dostavi dokaze da je postupao sukladno navedenom u točki I. izreke ovog rješenja.

Rok izvršenja: 8 (osam) dana od isteka roka iz točke I. izreke ovoga rješenja.

IV. Predložene mjere, uvjeti i rokovi iz točke I. izreke ovoga rješenja ovim rješenjem postaju obvezni za poduzetnika Peugeot Hrvatska d.o.o.

V. Utvrđuje se da, nakon izvršenja mjera iz točke I. i III. izreke ovog rješenja, nema uvjeta za daljnje vođenje postupka protiv poduzetnika Peugeot Hrvatska d.o.o.

VI. U slučaju da Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja utvrdi kako se poduzetnik Peugeot Hrvatska d.o.o. ne pridržava utvrđenih mjera, uvjeta i rokova iz točke I., odnosno naloga iz točke III. izreke ovoga rješenja, takvo postupanje smatrat će se povredom Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, što će se utvrditi posebnim rješenjem kojim će se izreći i upravno-kaznena mjera.

VII. Poduzetnik Peugeot Hrvatska d.o.o. obveznik je plaćanja upravne pristojbe u iznosu od 35.000,00 kuna. Upravna pristojba uplaćuje se u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske.

Rok izvršenja: bez odgode, a najkasnije 8 (osam) dana od dana dostave ovoga rješenja.

VIII. Ovo će rješenje biti objavljeno u »Narodnim novinama« i na internetskoj stranici Agencije.

Obrazloženje

1. Pokretanje postupka utvrđivanja narušavanja tržišnog natjecanja

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Agencija) je temeljem članka 38. stavka 1. i članka 39., u svezi s člankom 13. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine« broj 79/09 i 80/13) zaključkom od 3. srpnja 2014., po službenoj dužnosti, pokrenula postupak protiv poduzetnika Peugeot Hrvatska d.o.o., sa sjedištem u Zagrebu, Buzin, Bani 75, zastupanog po, odvjetnicima iz odvjetničkog društva […] (dalje: Peugeot) radi utvrđivanja narušavanja tržišnog natjecanja zlouporabom vladajućeg položaja u smislu članka 13. ZZTN-a na mjerodavnom tržištu pružanja usluga popravaka i održavanja motornih vozila marke Peugeot na teritoriju Republike Hrvatske i tržištu prodaje rezervnih dijelova za motorna vozila marke Peugeot na teritoriju Republike Hrvatske, zbog postojanja indicija da je Peugeot primijenio netransparentne Selektivne kriterije ovlaštenog servisa marke Peugeot prilikom primanja, odnosno odlučivanja o tome tko će ostati u mreži ovlaštenih servisera i nakon 31. prosinca 2013., te da je time primijenio nejednake uvjete na istovrsne poslove s različitim poduzetnicima, čime ih je doveo u nepovoljniji položaj u odnosu na konkurenciju, odnosno da je poduzetniku Auto Maksimir neopravdano onemogućio pristup mjerodavnom tržištu.

Istoga je dana, odnosno 3. srpnja 2014., Agencija donijela i rješenje o privremenoj mjeri kojim je Peugeotu naloženo uključiti poduzetnika Auto Maksimir u mrežu ovlaštenih servisera motornih vozila marke Peugeot i omogućiti mu ostvarivanje svih prava i obveza koja mu po toj osnovi pripadaju, što uključuje i pristup opremi, uključujući relevantne računalne programe, te mu omogućiti nabavu elemenata vanjskog novog imidža marke, NIM-a. Osim toga, naloženo je Peugeotu obavijestiti pisanim putem sve kupce, leasing kuće i osiguravajuće kuće da je Auto Maksimir i dalje ovlašteni serviser motornih vozila marke Peugeot.

Privremena mjera određena je na rok od 6 (šest) mjeseci od dana dostave rješenja te je u tijeku postupka produživana i to posljednji put rješenjem od 9. srpnja 2015. na rok od 3 mjeseca, tako da ističe 13. listopada 2015.

Povod pokretanju navedenog postupka bila je incijativa poduzetnika Auto Maksimir d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu, Kraljevićeva 24, zastupanog po odvjetnicima iz odvjetničkog društva […] (dalje: Auto Maksimir) od 17. veljače 2014. i dopuna inicijative od 6. ožujka 2014. podnesena u smislu članka 37. ZZTN-a. Osim toga Auto Maksimir je predložio i donošenje privremene mjere.

U predmetnoj upravnoj stvari u bitnome bila je riječ o tome da je Peugeot sa svim članovima svoje mreže u prosincu 2011. raskinuo ugovore o distribuciji novih motornih vozila, rezervnih dijelova i ovlaštenom servisu s otkaznim rokom od dvije godine, tako da su ti ugovori istekli 31. prosinca 2013. Prema navodima Peugeota, raskid svih ugovora temeljio se na odluci Peugeota da provede novu poslovnu politiku u svezi s razvojem svoje distribucijske strategije u Republici Hrvatskoj te je sklapanje novih ugovora ovisilo o dva uvjeta, a to je do 31. prosinca 2013. poštivati ugovorne obveze i kriterije odabira koji su na snazi do tog datuma, kao i poštivati norme i metode koje je odredio Peugeot, te poštivati ugovorne obveze i kriterije odabira koji stupaju na snagu počevši od 1. siječnja 2014.

Ugovor o ovlaštenom servisu motornih vozila marke Peugeot nije sklopljen s poduzetnikom Auto Maksimir zbog toga što isti, prema navodima Peugeota nije postavio nove identifikacijske elemente tzv. NIM na svoj objekt do 1. siječnja 2014. kada stupaju na snagu novi ugovori.

Auto Maksimir je u bitnome osporavao zakonitost raskida ugovora do kojega je došlo u prosincu 2011., također smatrao je da ispunjava sve kriterije, da obveza postavljanja NIM-a ne proizlazi iz Selektivnih kriterija ovlaštenog servisa vozila marke Peugeot te da nisu svi članovi mreže ispunjavali sve kriterije na spomenuti datum, ali je s njima Peugeot potpisao nove ugovore te im je odobren dodatni rok da ih ispune.

2. Prijedlog preuzimanja obveza od strane poduzetnika

Neformalnu namjeru preuzimanja obveze od strane poduzetnika, Peugeot je iskazao prema Agenciji već u podnesku zaprimljenom 19. prosinca 2014.

Dana 5. lipnja 2015. Agencija je zaprimila konkretan prijedlog Peugeota vezano uz preuzimanje obveza od strane poduzetnika u smislu članka 49. ZZTN-a.

Tako je Peugeot, sukladno članku 49. ZZTN-a, u svrhu otklanjanja svih eventualnih negativnih učinaka postojeće situacije na tržišno natjecanje te u svrhu trajnog održavanja na snazi oba Ugovora o ovlaštenom servisu, koji su između Peugeota i Auto Maksimira zaključeni dana 23. srpnja 2014., predložio preuzimanje sljedećih obveza:

– da Peugeot odmah, a najkasnije u roku od 3 radna dana nakon primitka rješenja Agencije iz članka 49. stavka 2. ZZTN-a izvrši Auto Maksimiru isporuku svih elemenata »servisnog« Novog imagea marke (dalje: NIM) sukladno projektima izrade »servisnog« NIM-a za potrebe servisa na lokaciji Kraljevićeva-Božidarevićeva te narudžbe tog »servisnog« NIM-a od strane Auto Maksimira izvršene dana 19. kolovoza 2014.

– da Peugeot odmah, a najkasnije u roku od 3 radna dana nakon primitka rješenja Agencije iz članka 49. stavka 2. ZZTN-a izvrši Auto Maksimiru isporuku svih elemenata »servisnog »NIM-a sukladno projektima izrade »servisnog« NIM-a za potrebe servisa na lokaciji Branimirova ulica te narudžbe tog »servisnog« NIM-a od strane Auto Maksimira izvršene dana 19. kolovoza 2014.

– Peugeot preuzima obvezu održavanja na snazi Ugovora o ovlaštenom servisu od 23. srpnja 2014. za svaku od dvije servisne lokacije Auto Maksimira, neovisno o ishodu ovog postupka, ako Auto Maksimir u roku od 60 dana od isporuke mu svih elemenata »servisnog« NIM-a izvrši postavljanje tih elemenata NIM-a u skladu s odobrenim i prihvaćenim projektima za svaku pojedinu lokaciju.

Agencija je 13. srpnja 2015. zaprimila dopunu prijedloga preuzimanja obveza od strane Peugeota na način da je ista dopunjena još jednom točkom koja glasi:

– Peugeot se neće protiviti da Auto Maksimir u Kraljevićevoj, Božidarevićevoj, Branimirovoj i drugim okolnim ulicama izvrši postavljanje i dodatne cestovne signalizacije, sukladne NIM-u, kojom će upućivati na ulaze u autoservise.

3. Analiza prijedloga Peugeota o namjeri preuzimanja obveze izvršenja mjera i uvjeta te rokova u kojima će to učiniti

Vezano uz prethodno navedeno, Agencija je utvrdila kako prijedlog namjere preuzimanja obveze izvršenja mjera i uvjeta te rokova u kojima će to Peugeot učiniti udovoljava formalnim uvjetima iz članka 49. stavka 1. ZZTN-a, odnosno da je podnesen nakon pokretanja postupka sukladno članku 39. ZZTN-a, a prije dostave Obavijesti o preliminarno utvrđenim činjenicama u postupku iz članka 48. ZZTN-a.

Agencija, u smislu članka 49. stavka 4. ZZTN-a, može prihvatiti preuzimanje određenih mjera i uvjeta iz članka 49. stavka 1. ZZTN-a u slučaju kratkog trajanja povrede, suradnje poduzetnika u postupku i predlaganja mjera i uvjeta u prvih šest mjeseci vođenja postupka, kada ocijeni da je prihvaćanje preuzimanja mjera i uvjeta iz članka 49. stavka 1. ZZTN-a svrsishodno radi bržeg uspostavljanja tržišnog natjecanja na određenom tržištu, a bez dugotrajnog vođenja postupka.

U predmetnom postupku Peugeot je u potpunosti surađivao s Agencijom te je prijedlog mjera i uvjeta podnio prije dostave Obavijesti o preliminarno utvrđenim činjenicama u postupku.

Prijedlog Peugeota predstavlja dobrovoljnu mjeru i otklanja moguće negativne učinke koje bi predmetno ponašanje u neizmijenjenom sadržaju imalo na tržišno natjecanje.

Također, prijedlog Peugeota dovodi do bržeg uspostavljanja tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu bez dugotrajnog vođenja postupka.

Člankom 49. stavkom 5. ZZTN-a propisano je da će Agencija namjeru prihvaćanja preuzimanja izvršenja mjera i uvjeta iz članka 49. stavka 1. ZZTN-a objaviti na svojoj internetskoj stranici u obliku skraćenog opisa predmeta i sadržaja mjera i uvjeta, uz poziv svim zainteresiranim stranama za dostavljanje pisanih primjedaba, stavova i mišljenja u roku od 20 (dvadeset) dana od dana objave poziva.

Stoga je Agencija 15. srpnja 2015., sukladno članku 49. točki 5. ZZTN-a, na internetskim stranicama Agencije: www.aztn.hr, objavila namjeru prihvaćanja preuzimanja izvršenja mjera i uvjeta te javni poziv svim zainteresiranim stranama za dostavljanje pisanih primjedaba, stavova i mišljenja na prijedlog Peugeota za preuzimanje obveze izvršenja određenih mjera i uvjeta te rokova u kojima će to učiniti.

Dana 3. kolovoza 2015. Agencija je zaprimila primjedbe Auto Maksimira na objavljenu namjeru prihvaćanja preuzimanja mjera i uvjeta i javni poziv koje se u bitnome odnose na postavljanje NIM-a. S tim u vezi je naveo kako je za njega od ključne i egzistencijalne važnosti da vanjska identifikacija, odnosno NIM, ostane na mjestima kao i do sada, kako bi ta oznaka bila vidljiva svim postojećim i budućim korisnicima usluga Auto Maksimira i Peugeota te da bi to bilo i u skladu sa Selektivnim kriterijima ovlaštenog servisa marke Peugeot, AM2 – lokacija, uočljivost i pristupačnost i AM3 – pročelje i identifikacija.

Stoga predlaže da Agencija pri prihvaćanju mjera i uvjeta koje je predložio Peugeot, ako ih želi prihvatiti, kod prve tri mjere obrati posebnu pozornost da izričaj obveze bude u skladu sa spomenutim Selektivnim kriterijima ovlaštenog servisa marke Peugeot te da se u izričaju ne koriste izrazi »servisni NIM« budući da takav pojam ne postoji te da se ne poziva na »projekt izrade« budući da taj pojam i njegov sadržaj nije poznat Auto Maksimiru.

Što se tiče zadnje predložene mjere i mogućnosti postavljanja dodatne cestovne signalizacije sukladne NIM-u kojom će se upućivati na ulaze u autoservise, Auto Maksimir ističe kako takvo nešto nije moguće postaviti budući da su reklamne oznake zabranjene propisima grada Zagreba.

Na primjedbe Auto Maksimira, Peugeot se očitovao podneskom zaprimljenim u Agenciji 2. rujna 2015. u kojem je u bitnome naveo kako se višekratno očitovao na prigovore Auto Maksimira u pogledu postavljanja NIM-a vezanog uz ovlašteni servis vozila na one dijelove poslovnih objekata gdje se taj servis i obavlja umjesto na dijelove objekta na kojima Auto Maksimir obavlja druge djelatnosti.

U pogledu prigovora Auto Maksimira na izričaj preuzetih obveza u prve tri mjere kada se koriste izrazi »servisni NIM« i »projekt izrade», Peugeot smatra da su isti neutemeljeni te da je Auto Maksimiru vrlo dobro poznat sadržaj tih izričaja.

Također je naveo kako ostaje kod svog ranijeg prijedloga preuzimanja obveza, smatrajući da su iste vrlo jasno navedene i da je sadržaj istih jasan svima pa i Auto Maksimiru.

Međutim, bez obzira na to, Peugeot je spreman, odnosno nema ništa protiv, ako Agencija to smatra potrebnim, da se tekst njegove obveze izmijeni.

Dakle, ako Agencija smatra da bi u samom tekstu Peugeotovih obveza trebala biti izričito naglašena, inače notorna, dužnost Peugeota da svoje obveze prema Auto Maksimiru izvrši u skladu s Ugovorom o ovlaštenom servisu, Selektivnim kriterijima ovlaštenog servisa marke Peugeot i na njima utemeljenom projektu izrade NIM-a, Peugeot neće imati ništa protiv da se tekst preuzetih obveza precizira u tom pravcu i da glasi:

– da Peugeot Hrvatska d.o.o. odmah, a najkasnije u roku od 3 radna dana nakon primitka rješenja Agencije iz članka 49. stavka 2. ZZTN-a izvrši Auto Maksimiru d.o.o. isporuku svih elemenata NOVOG IMIDŽA MARKE (u daljnjem tekstu: NIM) za potrebe izvršavanja Ugovora o ovlaštenom servisu koji je između Peugeota Hrvatska d.o.o. i Auto Maksimira d.o.o. zaključen 23. srpnja 2014. za lokaciju Kraljevićeva-Božidarevićeva, a sve to u skladu s Ugovorom o ovlaštenom servisu, Selektivnim kriterijima ovlaštenog servisa marke Peugeot i prema projektu izrade NIM-a izrađenom od strane ovlaštenog arhitektonskog studija […] te narudžbe NIM-a od strane Auto Maksimira d.o.o. izvršene 19. kolovoza 2014.

– da Peugeot Hrvatska d.o.o. odmah, a najkasnije u roku od 3 radna dana nakon primitka rješenja Agencije iz članka 49. stavka 2. ZZTN-a izvrši Auto Maksimiru d.o.o. isporuku svih elemenata NIM-a za potrebe izvršavanja Ugovora o ovlaštenom servisu koji je između Peugeota Hrvatska d.o.o. i Auto Maksimira d.o.o. zaključen 23. srpnja 2014. za lokaciju u Branimirovoj ulici,a sve to u skladu s Ugovorom o ovlaštenom servisu, Selektivnim kriterijima ovlaštenog servisa marke Peugeot i prema projektu izrade NIM-a izrađenom od strane ovlaštenog Arhitektonskog studija […] te narudžbe NIM-a od strane Auto Maksimira d.o.o. izvršene 19. kolovoza 2014.

– Peugeot Hrvatska d.o.o. preuzima obvezu održavanja na snazi Ugovora o ovlaštenom servisu od 23. srpnja 2014. za svaku od dvije servisne lokacije Auto Maksimira d.o.o., neovisno o ishodu ovog postupka, ukoliko Auto Maksimir u roku od 60 dana od isporuke mu svih elemenata NIM-a izvrši postavljanje tih elemenata NIM-a u skladu s projektima ovlaštenog Arhitektonskog studija […] za svaku pojedinu lokaciju.

– Peugeot Hrvatska d.o.o. se neće protiviti da Auto Maksimir d.o.o. u Kraljevićevoj, Božidarevićevoj, Branimirovoj i drugim okolnim ulicama izvrši postavljanje i dodatne cestovne signalizacije, sukladne NIM-u, kojom će upućivati na ulaze u autoservise.

Nadalje, a s tim u vezi, Peugeot je naveo kako je Auto Maksimiru još jednom dostavio projekt NIM-a sačinjen od strane ovlaštenog Arhitektonskog studija […] za obje servisne lokacije, a bitni dijelovi tog projekta višekratno su dostavljani i Agenciji.

U istom podnesku je naveo kako je zaprimio dopis Auto Maksimira od 4. kolovoza 2015. u kojem isti navodi kako od 30. studenog 2015. namjerava prestati s djelatnošću ovlaštenog servisa vozila Peugeot na lokaciji Kraljevićeva-Božidarevićeva, a nastaviti s tom djelatnošću na lokaciji u Branimirovoj ulici.

Dakle, Auto Maksimir najavio je s danom 30. studenog 2015. raskid Ugovora o ovlaštenom servisu koji je između Peugeota i Auto Maksimira zaključen 23. srpnja 2014. za lokaciju Kraljevićeva-Božidarevićeva, stoga se postavlja pitanje svrhovitosti preuzimanja obveze Peugeota za isporuku elemenata NIM-a za potrebe izvršenja Ugovora o ovlaštenom servisu za lokaciju Kraljevićeva-Božidarevićeva.

No bez obzira na to, Peugeot navodi kako je voljan preuzeti i tu obvezu, ako to Agencija smatra oportunim te ne odustaje od predloženih obveza isporuke elemenata NIM-a niti za lokaciju Kraljevićeva-Božidarevićeva.

Navedeno je potvrdio i Auto Maksimir u svom podnesku zaprimljenom 17. rujna 2015. u kojemu je u bitnome naveo kako je točno da je Auto Maksimir 4. kolovoza 2015. uputio dopis direktorici Peugeota o tome da će Auto Maksimir poslovati samo na jednoj lokaciji i to u prostoru Blue Box u Branimirovoj ulici. Na navedeno je primoran zbog toga što nije u mogućnosti istovremeno financirati obje lokacije.

Agencija je prihvatila predložene mjere, uvjete i rokove poduzetnika Peugeot na način na koji su one konkretizirane u podnesku Peugeota zaprimljenom u Agenciji 2. rujna 2015.

Vezano uz primjedbe Auto Maksimira, Agencija smatra da nisu osnovani razlozi iz njegovog očitovanja, a zbog kojih Agencija, prema njegovom mišljenju, ne bi trebala prihvatiti preuzimanje obveze izvršenja mjera i uvjeta na način predložen od strane Peugeota u smislu članka 49. ZZTN-a.

Naime, vezano uz primjedbe Auto Maksimira o tome da bi se »novi« NIM trebao postaviti na dijelove objekte na kojima je bio »stari« NIM što bi podrazumijevalo postavljanje NIM-a i iznad prodajnog salona te da bi to bilo u skladu sa Selektivnim kriterijima ovlaštenog servisa vozila marke Peugeot, Agencija navodi kako je 18. lipnja 2015. provela očevid na obje lokacije Auto Maksimira, u Kraljevićevoj ulici 24 i u Ulici kneza Branimira 191, te smatra da je opravdano postupanje Peugeota koji smatra da bi se NIM trebao postaviti na one dijelove objekta gdje se djelatnost serviranja motornih vozila marke Peugeot i obavlja, a ne i iznad prodajnog salona, budući da Auto Maksimir više ne obavlja djelatnost prodaje novih motornih vozila marke Peugeot.

Naime, Agencija je vezao uz distribuciju novih motornih vozila marke Peugeot u predmetu klase: UP/I 034-03/2014-01/019 vodila poseban postupak koji je rješenjem od 16. lipnja 2015. obustavljen budući da u postupanju poduzetnika Peugeot vezano uz distribuciji novih motornih vozila nije utvrđeno ništa sporno u smislu propisa o zaštiti tržišnog natjecanja. Međutim, kao što je detaljno obrazloženo u spomenutom rješenju, zbog izmjene propisa, odnosno budući da se od 1. lipnja 2013. u odnosu na distribuciji novih motornih vozila u cijelosti primjenjuje Uredba o skupnom izuzeću vertikalnih sporazuma između poduzetnika (»Narodne novine«, broj 37/11, dalje: Uredba o vertikalnim sporazumima) te se više ne primjenjuje Uredba o skupnom izuzeću sporazuma o distribuciji i servisiranju motornih vozila (»Narodne novine« broj 37/11) koja je predviđala stroži režim ocjene vertikalnih sporazuma u sektoru distribucije novih motornih vozila, time je prestao važiti i članak 9. spomenute Uredbe koji je uređivao trajanje, prestanak, rješavanje sporova i prijenos prava i obveza iz sporazuma o distribuciji novih motornih vozila na treću stranu. Slijedom navedenog svi sporovi vezano uz prestanak ugovora o distribuciji novih motornih vozila ne mogu biti predmet postupka pred Agencijom, već se eventualno mogu rješavati sudskim putem.

Što se tiče primjedbi vezano uz posljednju točku mjera u kojoj je navedeno da se Peugeot neće protiviti da Auto Maksimir u Kraljevićevoj, Božidarevićevoj, Branimirovoj i drugim okolnim ulicama izvrši postavljanje i dodatne cestovne signalizacije, sukladne NIM-u, kojom će upućivati na ulaze u autoservise, a u odnosu na koju je Auto Maksimir naveo da se ona ne može postaviti budući da su takve reklamne oznake zabranjene propisima grada Zagreba, Agencija nije ulazila u mogućnost provedbe spomenute mjere budući da ona nije u direktnoj vezi s predmetnim postupkom jer se obveza postavljanja NIM-a određena od strane Peugeota prema članovima njegove mreže odnosi na postavljanje NIM-a na poslovne objekte ovlaštenih servisera, a ne na prilaze tim objektima. Međutim, Agencija smatra da je u svakom slučaju pozitivno preuzimanje i spomenute negativne obveze od strane Peugeota budući da je time ostavljena mogućnost Auto Maksimiru da upućuje na ulaze u svoj poslovni objekt eventualno i na površinama koje nisu u vlasništvu grada Zagreba, ako je to moguće.

4. Odluka Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja

Na temelju dostavljenih očitovanja i dokumentacije, Vijeće za zaštitu tržišnog natjecanja (dalje: Vijeće), sukladno ovlastima iz članaka 27. i 30. točke 2. ZZTN-a te članka 31. ZZTN-a, na sjednici 35/2015., održanoj 28. rujna 2015., razmatralo je navedeni predmet te je donijelo odluku da se, u smislu članka 49. stavka 2. ZZTN-a, predložene mjere, uvjeti i rokovi Peugeota prihvaćaju kao dostatni za otklanjanje negativnih učinaka i ponovnu uspostavu tržišnog natjecanja, pri čemu donošenjem ovoga rješenja Agencije postaju obvezni za Peugeot.

Vijeće svoju odluku temelji na tome da je postupanje Peugeota kojim se obvezuje na dostavu NIM-a Auto Maksimiru u roku od 3 radna dana nakon primitka rješenja Agencije i održavanje na snazi Ugovora o ovlaštenom servisu s Auto Maksimirom pod uvjetom da Auto Maksimir u roku od 60 dana od isporuke mu svih elemenata NIM-a izvrši postavljanje tih elemenata NIM-a u skladu s projektima ovlaštenog Arhitektonskog studija […], dostatno za otklanjanje negativnih učinaka i ponovnu uspostavu tržišnog natjecanja u smislu članka 49. stavka 2. ZZTN-a te je svrsishodno radi bržeg uspostavljanja tržišnog natjecanja na predmetnom tržištu, a bez dugotrajnog vođenja postupka u smislu članka 49. stavka 4. ZZTN-a

Osim toga, spomenutim mjerama je osigurano da Auto Maksimir kao bivši dugogodišnji ovlašteni distributer novih motornih vozila i ovlašteni serviser motornih vozila marke Peugeot i dalje, nakon što je prestao biti ovlašteni distributer novih motornih vozika, barem ostane u mreži ovlaštenih servisera, a što je u cijelosti u skladu s praksom u Europskoj uniji.

Iako se Peugeotov prijedlog mjera odnosi i na poslovni objekt na lokaciji Kraljevićeva ulica 24., a koji se proteže i na Božidarevićevu ulicu, s obzirom na okolnost da je Auto Maksimir odustao od obavljanja djelatnosti ovlaštenog servisera motornih vozila marke Peugeot na spomenutoj lokaciji, Vijeće je ocijenilo kako bi navedena mjera pod ovako izmijenjenim okolnostima bila nesvrsishodna i neekonomična, u opsegu predloženom od Peugeota, budući da bi, kako Peugeotu, tako i poduzetniku Auto Maksimir, nametnula dodatne troškove postavljanja i naknadnog skidanja identifikacije s lokacije na kojoj je izvjesno da Auto Maksimir od 30. studenog 2015. više uopće neće obavljati predmetnu djelatnost.

Međutim, budući da će Auto Maksimir obavljati djelatnost ovlaštenog servisera motornih vozila na spomenutoj lokaciji do 29. studenog 2015., potrebno je osigurati Auto Maksimiru obavljanje djelatnosti ovlaštenog servisera motornih vozila marke Peugeot i na toj lokaciji do prestanka obavljanja te djelatnosti na toj lokaciji, odnosno najdulje do 29. studenog 2015., tako da je prihvaćena i ta predložena mjera poduzetnika Peugeot s tim da je njeno trajanje ograničeno i Peugeot nije u obvezi dostaviti NIM Auto Maksimiru zbog ranije navedenih razloga.

Sukladno članku 49. stavku 3. ZZTN-a, rješenjem Agencija određuje rokove u kojima poduzetnik treba izvršiti mjere i uvjete iz članka 49. stavka 2. ZZTN-a, obvezuje poduzetnika na dostavu dokaza kojima potvrđuje izvršenje mjera i uvjeta u zadanom roku te utvrđuje da nema uvjeta za daljnje vođenje postupka protiv tog poduzetnika.

Stoga je Vijeće donijelo odluku kojom se, u smislu članka 49. stavka 2. i 3. ZZTN-a, prihvaćaju mjere, uvjeti i rokovi koje je predložio Peugeot te mu je naloženo da u ostavljenom roku dostavi dokaze da je postupao sukladno točki I. izreke ovog rješenja.

Slijedom navedenog, Vijeće je utvrdilo da, nakon izvršenja mjera iz točke I. i III. ovog rješenja, nema uvjeta za daljnje vođenje postupka protiv Peugeota u ovom predmetu.

U smislu članka 49. stavka 7. ZZTN-a, ako u nadzoru nad provedbom mjera i uvjeta iz članka 49. stavka 1. ZZTN-a, Agencija utvrdi da se Peugeot ne pridržava utvrđenih mjera, uvjeta i rokova iz članka 49. stavka 3. ZZTN-a, takvo postupanje smatrat će se povredom ZZTN-a te će se to utvrditi posebnim rješenjem kojim će se izreći i upravno-kaznena mjera sukladno odredbama ZZTN-a.

Slijedom svega navedenog, Agencija je na temelju odluke Vijeća odlučila kao u točkama I. do VI. izreke ovoga rješenja.

Prijedlog stranke u postupku za preuzimanje obveze izvršenja određenih mjera i uvjeta te rokova u svrhu otklanjanja negativnih učinaka njenog postupanja ili propuštanja postupanja na tržišno natjecanje iz članka 49. stavka 1. ZZTN-a i rješenje Agencije o prihvaćanju predloženih mjera, uvjeta i rokova koji postaju obvezni za predlagatelja u smislu članka 49. stavaka 2. i 3. ZZTN-a podliježu naplati upravnih pristojbi, sukladno odredbi članka 2. stavka 1. Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine», brojevi: 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 66/99, 145/99, 116/00, 163/03, 17/04, 110/04; 141/04, 150/05, 153/05, 129/06, 117/07, 25/08, 60/08, 20/10, 69/10, 126/11, 112/12, 19/13, 80/13, 40/14, 69/14, 87/14 i 94/14; dalje: Zakon o upravnim pristojbama) te članka 2. i 3. Uredbe o izmjenama Tarife upravnih pristojbi iz Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine», broj: 126/11; dalje: Uredba o izmjenama Tarife Zakona o upravnim pristojbama).

Naime, prijedlog stranke u postupku za preuzimanje obveze izvršenja određenih mjera i uvjeta te rokova u svrhu otklanjanja negativnih učinaka njenog postupanja ili propuštanja postupanja na tržišno natjecanje iz članka 49. stavka 1. ZZTN-a podliježe obvezi naplate upravne pristojbe u iznosu od 5.000,00 kuna, u smislu članka 2. Uredbe o izmjenama Tarife Zakona o upravnim pristojbama, odnosno tarifnog broja 106. točke 4. Tarife upravnih pristojbi Zakona o upravnim pristojbama (»Narodne novine», brojevi: 8/96, 77/96, 95/97, 131/97, 68/98, 66/99, 145/99, 30/00, 116/00, 163/03, 17/04, 110/04, 141/04, 150/05, 153/05, 129/06, 117/07, 25/08, 60/08, 20/10, 69/10, 126/11, 112/12, 19/13, 80/13, 40/14, 69/14 i 87/14; dalje: Tarifa upravnih pristojbi).

Upravna pristojba u iznosu od 30.000,00 kuna za rješenje Agencije o prihvaćanju predloženih mjera, uvjeta i rokova koji postaju obvezni za predlagatelja, u smislu članka 49. stavaka 2. i 3. ZZTN-a, naplaćuje se sukladno članku 3. Uredbe o izmjenama Tarife Zakona o upravnim pristojbama, odnosno tarifnom broju 107. točki 7. Tarife upravnih pristojbi.

Navedeni iznos uplaćuje se u roku od osam (8) dana od dana dostave ovoga rješenja u korist Državnog proračuna Republike Hrvatske na račun broj: HR1210010051863000160, model HR64, poziv na broj odobrenja: 5002-20833-…(navodi se OIB uplatitelja ili godina ili broj rješenja).

Sukladno odredbi članka 16. stavka 4. Zakona o upravnim pristojbama, nakon izvršene uplate obveznik uplate dužan je uplatnicu, kao dokaz o obavljenoj uplati upravne pristojbe, dostaviti Agenciji žurno, a najkasnije u roku od osam (8) dana, s pozivom na poslovni broj klase: UP/I 034-03/14-01/005.

U slučaju da obveznik uplate upravne pristojbe ne izvrši uplatu upravne pristojbe u ostavljenom roku, Agencija će po proteku roka, sukladno članku 10. stavku 2. Zakona o upravnim pristojbama, od nadležne Porezne uprave zatražiti prisilnu naplatu upravne pristojbe.

Slijedom iznijetoga, Agencija je na temelju odluke Vijeća odlučila kao u točki VII. izreke ovoga rješenja.

Sukladno odredbi članka 59. stavka 2. ZZTN-a, a u svezi s člankom 58. stavkom 1. točkom 9. ZZTN-a, ovo će rješenje biti objavljeno u »Narodnim novinama«, dok će se prema članku 59. stavku 3. ZZTN-a ono objaviti i na internetskoj stranici Agencije.

Stoga je Agencija, na temelju odluke Vijeća, odlučila kao u točki VIII. izreke ovoga rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU

Protiv ovoga rješenja nije dopuštena žalba, ali nezadovoljna stranka i podnositelj inicijative mogu tužbom pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dana dostave ovoga rješenja.

Klasa: UP/I 034-03/14-01/005

Urbroj: 580-10/63-2015-104

Zagreb, 28. rujna 2015.

Predsjednik Vijeća
za zaštitu tržišnog natjecanja
Mladen Cerovac, mag. iur., v. r.