MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
1915
Nakon uspoređivanja s izvornim tekstom Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi mjere M4 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.3. »Potpora za ulaganja u infrastrukturu vezano uz razvoj, modernizaciju i prilagodbu poljoprivrede i šumarstva«, tipa operacije 4.3.3. »Ulaganje u šumsku infrastrukturu« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. koji je objavljen u »Narodnim novinama« broj 65 od 7. srpnja 2017. godine, utvrđena je pogreška te se daje sljedeći
ISPRAVAK
PRAVILNIKA O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O PROVEDBI MJERE M4 »ULAGANJA U FIZIČKU IMOVINU«, PODMJERE 4.3. »POTPORA ZA ULAGANJA U INFRASTRUKTURU VEZANO UZ RAZVOJ, MODERNIZACIJU I PRILAGODBU POLJOPRIVREDE I ŠUMARSTVA«, TIPA OPERACIJE 4.3.3. »ULAGANJE U ŠUMSKU INFRASTRUKTURU« IZ PROGRAMA RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE 2014. – 2020.
U Prilogu I Pravilnika o izmjenama i dopunama Pravilnika o provedbi mjere M4 »Ulaganja u fizičku imovinu«, podmjere 4.3. »Potpora za ulaganja u infrastrukturu vezano uz razvoj, modernizaciju i prilagodbu poljoprivrede i šumarstva«, tipa operacije 4.3.3. »Ulaganje u šumsku infrastrukturu« iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. – 2020. (u daljnjem tekstu: Pravilnik):
a) Obrazac tablice B.14.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koja je predmet zahvata primarnog otvaranja šuma zamjenjuje se novim Obrascem tablice B.14.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koja je predmet zahvata primarnog otvaranja šuma.
1. | Pripadajuće reljefno područje zahvata primarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) | |
2. | Maksimalna dozvoljena gustoća primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat primarnog otvaranja šuma • nizinsko=12 km/1000 ha, • brdsko (prigorsko)=18 km/1000 ha, • planinsko (gorsko)=22,5 km/1000 ha, • krško=12 km/1000 ha. | |
3. | Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) | |
4. | Ukupna duljina šumskih cesta (km) | |
5. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) | |
6. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) | |
7. | Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) | |
8. | Srednja geometrijska udaljenost privlačenja drva (m) | |
9. | Primarna relativna otvorenost (%) | |
10. | Ocjena primarne relativne otvorenosti (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) | |
11. | Učinkovitost postojeće mreže primarne šumske prometne infrastrukture (%) | |
12. | Potrebno je provesti zahvat daljnjeg primarnog otvaranja šuma (da/ne) | |
13. | Najveća duljina idejnih trasa budućih šumskih cesta koje se mogu izgraditi do postizanja maksimalne dozvoljene gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (uz pretpostavku da sve idejne trase budućih šumskih cesta u izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture ulaze s duljinom od 100 %) (km) |
b) Obrazac tablice D.9.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete unaprijeđene mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) kompletnog područja obuhvaćenog ulaganjem (izrađuje se za svaku gospodarsku jedinicu ili veći šumski kompleks (grupa odjela/odsjeka) zasebno) zamjenjuje se novim Obrascem tablice D.9.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete unaprijeđene mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) kompletnog područja obuhvaćenog ulaganjem (izrađuje se za svaku gospodarsku jedinicu ili veći šumski kompleks (grupa odjela/odsjeka) zasebno).
Naziv gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa Ukupna površina gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa (ha) | ||
1. | Pripadajuće reljefno područje (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) | |
2. | Maksimalna dozvoljena gustoća primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja • nizinsko=12 km/1000 ha, • brdsko (prigorsko)=18 km/1000 ha, • planinsko (gorsko)=22,5 km/1000 ha, • krško=12 km/1000 ha. | |
3. | Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) | |
4. | Ukupna duljina postojećih šumskih cesta (km) | |
5. | Ukupna duljina planiranih šumskih cesta (km) | |
6. | Sveukupna duljina šumskih cesta (postojećih i planiranih) (km) | |
7. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) | |
8. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) | |
9. | Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) |
c) Obrazac tablice D.10.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete unaprijeđene mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koja je predmet zahvata primarnog otvaranja šuma zamjenjuje se novim Obrascem tablice D.10.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete unaprijeđene mreže primarnih šumskih prometnica gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koja je predmet zahvata primarnog otvaranja šuma.
1. | Pripadajuće reljefno područje zahvata primarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) | |
2. | Maksimalna dozvoljena gustoća primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat primarnog otvaranja šuma • nizinsko=12 km/1000 ha, • brdsko (prigorsko)=18 km/1000 ha, • planinsko (gorsko)=22,5 km/1000 ha, • krško=12 km/1000 ha. | |
3. | Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) | |
4. | Ukupna duljina postojećih šumskih cesta (km) | |
5. | Ukupna duljina planiranih šumskih cesta (km) | |
6. | Sveukupna duljina šumskih cesta (postojećih i planiranih) (km) | |
7. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) | |
8. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) | |
9. | Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) | |
10. | Srednja geometrijska udaljenost privlačenja drva (m) | |
11. | Primarna relativna otvorenost (%) | |
12. | Ocjena primarne relativne otvorenosti (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) | |
13. | Učinkovitost unaprijeđene mreže primarne šumske prometne infrastrukture (%) |
d) Obrazac tablice E.1.: Rekapitulacija rezultata elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – primarne šumske prometne infrastrukture zamjenjuje se novim Obrascem tablice E.1.: Rekapitulacija rezultata elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – primarne šumske prometne infrastrukture.
A | Opći podaci | |
1. | Vrsta ulaganja (ulaganje u izgradnju i rekonstrukciju šumske ceste, rekonstrukciju nerazvrstane ceste i traktorskog puta (u šumsku cestu); ulaganje u izgradnju traktorskog puta) | |
2. | Tip korisnika (šumoposjednici, udruženja šumoposjednika/šumovlasnika; jedinice lokalne samouprave; trgovačka društva i druge pravne osobe i tijela državne uprave koja gospodare državnim šumama i šumskim zemljištem) | |
3. | Stupanj razvijenost JLS-a u kojem se ulaganje provodi sukladno indeksu razvijenosti (I. skupina, II. skupina, III. skupina, IV. skupina) | |
4. | Naziv gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa | |
5. | Ukupna površina gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa (ha) | |
6. | Obrasla površina gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa (ha) | |
7. | Osnovna namjena šuma gospodarske jedinice ili većeg šumskog kompleksa (gospodarske šume/zaštitne šume/šume posebne namjene) | |
B | Rezultati analize postojeće mreže primarne šumske prometne infrastrukture | |
1. | Prosječni stupanj opasnosti šumskog požara u odjelima/odsjecima koji su predmet zahvata primarnog otvaranja šuma (vrlo velik, velik, umjeren, mali) | |
2. | Pripadajuće reljefno područje zahvata primarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) | |
3. | Maksimalna dozvoljena gustoća primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat primarnog otvaranja šuma (nizinsko=12 km/1000 ha, brdsko (prigorsko)=18 km/1000 ha, planinsko (gorsko)=22,5 km/1000 ha, krško=12 km/1000 ha) | |
4. | Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) | |
5. | Ukupna duljina postojećih šumskih cesta (km) | |
6. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i postojećih šumskih cesta (km) | |
7. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (km) | |
8. | Gustoća postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) (prikazati i vrijednost B 2.) | |
9. | Gustoća postojeće primarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne gustoće primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja zahvata primarnog otvaranja šuma (da/ne) | |
10. | Gustoća postojeće primarne šumske prometne infrastrukture u odnosu na maksimalnu dozvoljenu gustoću primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat primarnog otvaranja šuma (%) (manje od 25 %, od 25 % do manje od 50 %, od 50 % do manje od 75 %, jednako ili više od 75 %) | |
11. | Srednja geometrijska udaljenost privlačenja drva za postojeću primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (m) | |
12. | Primarna relativna otvorenost za postojeću primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (%) | |
13. | Ocjena primarne relativne otvorenosti za postojeću primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) | |
14. | Potrebno je provesti zahvat daljnjeg primarnog otvaranja šuma (da/ne) | |
15. | Najveća duljina idejnih trasa budućih šumskih cesta koje se mogu izgraditi do postizanja maksimalne gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (uz pretpostavku da sve idejne trase budućih šumskih cesta u izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture ulaze s duljinom od 100 %) (km) | |
C | Podaci o idejnoj trasi šumske ceste (nultoj liniji) | |
1. | Naziv nulte linije | |
2. | Duljina nulte linije (hm) | |
3. | Kategorija planirane šumske ceste predstavljene nultom linijom (spojna/glavna/sporedna/prilazna) | |
D | Rezultati analize unaprijeđene mreže primarne šumske prometne infrastrukture | |
1. | Ukupna duljina planiranih šumskih cesta (km) (prikazati i vrijednost B 15.) | |
2. | Sveukupna duljina šumskih cesta (postojećih i planiranih) (km) | |
3. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) | |
4. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće unaprijeđene primarne šumske prometne infrastrukture (km) | |
5. | Gustoća unaprijeđene primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) (prikazati i vrijednost B 8.) | |
6. | Gustoća unaprijeđene primarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne dozvoljene gustoće primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja zahvata primarnog otvaranja šuma (da/ne) | |
7. | Povećanje gustoće unaprijeđene u odnosu na gustoću postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (%) (jednako ili više od 60 %, od 40 % do manje od 60 %, od 20 % do manje od 40 %, manje od 20 %) | |
8. | Srednja geometrijska udaljenost privlačenja drva za unaprijeđenu primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (m) (prikazati i vrijednost B 11.) | |
9. | Primarna relativna otvorenost za unaprijeđenu primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (%) (prikazati i vrijednost B 12.) | |
10. | Ocjena primarne relativne otvorenosti za unaprijeđenu primarnu šumsku prometnu infrastrukturu (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) (prikazati i vrijednost B 13.) | |
11. | Duljina planirane šumske ceste predstavljene nultom linijom koja će služiti za potrebe održivog gospodarenja šumama koje korisnik ima u vlasništvu i/ili posjedu ili njima gospodari u slučaju iz članka 10. stavka 13. ovoga pravilnika, a za šume šumoposjednika kada je korisnik jedinica lokalne samouprave u slučaju iz članka 10. stavka 14. ovoga pravilnika (% i km) – (samo ako se radi o ulaganju iz članka 10. stavka 12. ovoga pravilnika) (prikazati i vrijednost D.1.) | |
12. | Gustoća unaprijeđene primarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne dozvoljene gustoće primarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja za sve gospodarske jedinice ili veće šumske komplekse (grupa odjela/odsjeka) kompletnog područja obuhvaćenog ulaganjem (da/ne) – (samo ako se radi o ulaganju iz članka 10. stavka 12. ovoga pravilnika) | |
Tumač znakova:
Kriteriji odabira | ||
Najvažniji rezultati elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – primarne šumske prometne infrastrukture. |
U Prilogu II Pravilnika:
a) Obrazac tablice B.12.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih i postojeće mreže sekundarnih šumskih prometnica odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koji je predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma zamjenjuje se novim Obrascem tablice B.12.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih i postojeće mreže sekundarnih šumskih prometnica odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koji je predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma.
1. | Pripadajuće reljefno područje zahvata sekundarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) | |
2. | Maksimalna dozvoljena gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture i relativna sekundarna otvorenost pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat sekundarnog otvaranja šuma Za privlačenje drva forvarderima ili traktorskim ekipažama (hidraulična dizalica): · nizinsko (u pravilu se radi o traktorskim vlakama, a izuzetno, vrlo rijetko, o traktorskim putovima) =200 m/ha ili do 90 % dostupne površine. Za privlačenje drva skiderima i adaptiranim poljoprivrednim traktorima (vitlo): · brdsko (prigorsko): ü bez vodotoka ili sa slabo razvijenom hidrografijom =120 m/ha ili do 90 % dostupne površine, ü s razvijenom hidrografijom =130 m/ha ili do 90 % dostupne površine; · planinsko (gorsko): ü alpski tip =110 m/ha ili do 90 % dostupne površine, ü krški tip =140 m/ha ili do 90 % dostupne površine. | |
3. | Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) | |
4. | Ukupna duljina šumskih cesta (km) | |
5. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) | |
6. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) | |
7. | Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) | |
8. | Ukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka (m) | |
9. | Ukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka koje utječu na izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (m) | |
10. | Gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture (m/ha) | |
11. | Sekundarna relativna otvorenost (%) | |
12. | Ocjena sekundarne relativne otvorenosti (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) | |
13. | Učinkovitost postojeće mreže primarne i postojeće mreže sekundarne šumske prometne infrastrukture (%) | |
14. | Potrebno je provesti zahvat daljnjeg sekundarnog otvaranja šuma (da/ne) | |
15. | Najveća duljina idejnih trasa budućih traktorskih putova koje se mogu izgraditi do postizanja maksimalne gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (uz pretpostavku da sve idejne trase budućih traktorskih putova u izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture ulaze s duljinom od 100 %) (m) |
b) Obrazac tablice D.5.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih i unaprijeđene mreže sekundarnih šumskih prometnica odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koji je predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma zamjenjuje se novim Obrascem tablice D.5.: Rekapitulacija parametara procjene kvantitete i kvalitete postojeće mreže primarnih i unaprijeđene mreže sekundarnih šumskih prometnica odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) koji je predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma.
1. | Pripadajuće reljefno područje zahvata sekundarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) | |
2. | Maksimalna dozvoljena gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture i relativna sekundarna otvorenost pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat sekundarnog otvaranja šuma Za privlačenje drva forvarderima ili traktorskim ekipažama (hidraulična dizalica): · nizinsko (u pravilu se radi o traktorskim vlakama, a izuzetno, vrlo rijetko, o traktorskim putovima) =200 m/ha ili do 90 % dostupne površine. Za privlačenje drva skiderima i adaptiranim poljoprivrednim traktorima (vitlo): · brdsko (prigorsko): • bez vodotoka ili sa slabo razvijenom hidrografijom =120 m/ha ili do 90 % dostupne površine, • s razvijenom hidrografijom =130 m/ha ili do 90 % dostupne površine; · planinsko (gorsko): • alpski tip =110 m/ha ili do 90 % dostupne površine, • krški tip =140 m/ha ili do 90 % dostupne površine. | |
3. | Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) | |
4. | Ukupna duljina šumskih cesta (km) | |
5. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) | |
6. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće primarne šumske prometne infrastrukture (km) | |
7. | Gustoća primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) | |
8. | Ukupna duljina postojećih traktorskih putova i traktorskih vlaka (m) | |
9. | Ukupna duljina planiranih traktorskih putova i traktorskih vlaka (m) | |
10. | Sveukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka (postojećih i planiranih) (m) | |
11. | Sveukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka koje utječu na izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (m) | |
12. | Gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture (m/ha) | |
13. | Sekundarna relativna otvorenost (%) | |
14. | Ocjena sekundarne relativne otvorenosti (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) | |
15. | Učinkovitost postojeće mreže primarne i unaprijeđene mreže sekundarne šumske prometne infrastrukture (%) |
c) Obrazac tablice E.1. :Rekapitulacija rezultata elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – sekundarne šumske prometne infrastrukture zamjenjuje se novim Obrascem tablice E.1.: Rekapitulacija rezultata elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – sekundarne šumske prometne infrastrukture.
A | Opći podaci | |
1. | Vrsta ulaganja (ulaganje u izgradnju i rekonstrukciju šumske ceste, rekonstrukciju nerazvrstane ceste i traktorskog puta (u šumsku cestu); ulaganje u izgradnju traktorskog puta) | |
2. | Tip korisnika (šumoposjednici, udruženja šumoposjednika/šumovlasnika; jedinice lokalne samouprave; trgovačka društva i druge pravne osobe i tijela državne uprave koja gospodare državnim šumama i šumskim zemljištem) | |
3. | Stupanj razvijenost JLS-a u kojem se ulaganje provodi sukladno indeksu razvijenosti (I. skupina, II. skupina, III. skupina, IV. skupina) | |
4. | Naziv gospodarske jedinice/većeg šumskog kompleksa | |
5. | Oznake odjela/odsjeka koji su predmet sekundarnog otvaranja šuma | |
6. | Ukupna površina odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) (ha) | |
7. | Obrasla površina odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) (ha) | |
8. | Osnovna namjena šuma odjela/odsjeka ili većeg šumskog kompleksa (grupa odjela/odsjeka) (gospodarske šume/zaštitne šume/šume posebne namjene) | |
B | Rezultati analize postojeće mreže sekundarne šumske prometne infrastrukture | |
1. | Prosječni stupanj opasnosti šumskog požara u odjelima/odsjecima koji su predmet zahvata sekundarnog otvaranja šuma (vrlo velik, velik, umjeren, mal) | |
2. | Pripadajuće reljefno područje zahvata sekundarnog otvaranja šuma (nizinsko/brdsko (prigorsko)/planinsko (gorsko)/krško) | |
3. | Maksimalna dozvoljena gustoća sekundarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat sekundarnog otvaranja šuma Za privlačenje drva forvarderima ili traktorskim ekipažama (hidraulična dizalica): · nizinsko (u pravilu se radi o traktorskim vlakama, a izuzetno, vrlo rijetko, o traktorskim putovima) =200 m/ha ili do 90 % dostupne površine. Za privlačenje drva skiderima i adaptiranim poljoprivrednim traktorima (vitlo): · brdsko (prigorsko): • bez vodotoka ili sa slabo razvijenom hidrografijom =120 m/ha ili do 90 % dostupne površine, • s razvijenom hidrografijom =130 m/ha ili do 90 % dostupne površine; · planinsko (gorsko): • alpski tip =110 m/ha ili do 90 % dostupne površine, • krški tip =140 m/ha ili do 90 % dostupne površine. | |
4. | Ukupna duljina javnih i nerazvrstanih cesta (km) | |
5. | Ukupna duljina šumskih cesta (km) | |
6. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta (km) | |
7. | Sveukupna duljina javnih, nerazvrstanih i šumskih cesta koje utječu na izračun gustoće postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (km) | |
8. | Gustoća postojeće primarne šumske prometne infrastrukture (km/1000 ha) | |
9. | Ukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka (m) | |
10. | Ukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka koje utječu na izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (m) | |
11. | Gustoća postojeće sekundarne šumske prometne infrastrukture (m/ha) (prikazati i vrijednost B 2.) | |
12. | Gustoća postojeće sekundarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja zahvata sekundarnog otvaranja šuma (da/ne) | |
13. | Gustoća postojeće sekundarne šumske prometne infrastrukture u odnosu na maksimalnu dozvoljenu gustoću sekundarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja u kojemu se provodi zahvat sekundarnog otvaranja šuma (%) (manje od 25 %, od 25 % do manje od 50 %, od 50 % do manje od 75 %, jednako ili više od 75 %) | |
14. | Sekundarna relativna otvorenost za postojeću sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu (%) | |
15. | Ocjena sekundarne relativne otvorenosti za postojeću sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) | |
16. | Potrebno je provesti zahvat daljnjeg sekundarnog otvaranja šuma (da/ne) | |
17. | Najveća duljina idejnih trasa budućih traktorskih putova koje se mogu izgraditi do postizanja maksimalne gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture (uz pretpostavku da sve idejne trase budućih traktorskih putova u izračun gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture ulaze s duljinom od 100 %) (km) | |
C | Podaci o idejnoj trasi traktorskog puta (nultoj liniji) | |
1. | Naziv nulte linije | |
2. | Duljina nulte linije (hm) | |
D | Rezultati analize unaprijeđene mreže sekundarne šumske prometne infrastrukture | |
1. | Ukupna duljina planiranih traktorskih putova (m) (prikazati i vrijednost B 17.) | |
2. | Sveukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka (postojećih i planiranih) (m) | |
3. | Sveukupna duljina traktorskih putova i traktorskih vlaka koje utječu na izračun gustoće unaprijeđene sekundarne šumske prometne infrastrukture (m) | |
4. | Gustoća unaprijeđene sekundarne šumske prometne infrastrukture (m/ha) (prikazati i vrijednost B 11.) | |
5. | Gustoća unaprijeđene sekundarne šumske prometne infrastrukture je manja od maksimalne dozvoljene gustoće sekundarne šumske prometne infrastrukture pripadajućeg reljefnog područja zahvata sekundarnog otvaranja šuma (da/ne) | |
6. | Povećanje gustoće unaprijeđene u odnosu na gustoću postojeće sekundarne šumske prometne infrastrukture (%) (jednako ili više od 60 %, od 40 % do manje od 60 %, od 20 % do manje od 40 %, manje od 20 %) | |
7. | Sekundarna relativna otvorenost za unaprijeđenu sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu (%) (prikazati i vrijednost B 14.) | |
8. | Ocjena sekundarne relativne otvorenosti za unaprijeđenu sekundarnu šumsku prometnu infrastrukturu (nedovoljna/slaba/dobra/jako dobra/izvrsna) (prikazati i vrijednost B 15.) |
Tumač znakova:
Kriteriji odabira | ||
Najvažniji rezultati elaborata učinkovitosti mreže šumskih prometnica – sekundarne šumske prometne infrastrukture. |
U Prilogu IV Pravilnika, tablica 1. Elementi poprečnog presjeka, tlocrtni i visinski elementi različitih kategorija šumskih prometnica zamjenjuje se novom tablicom 1. Elementi poprečnog presjeka, tlocrtni i visinski elementi različitih kategorija šumskih prometnica.
Kategorija prometnice | Elementi poprečnog presjeka | Tlocrtni elementi | Visinski elementi | |||||
šk – širina kolnika (m) šB – širina bankine (m) | RHmin – najmanji polumjer horizontalne krivine (m) | dmax – najveći razmak između mimoilaznica (m) | nmax – najveći uzdužni nagib (%) | RVmin – najmanji polumjer vertikalne krivine (m) | dmax – najmanji razmak između vertikalnih krivina suprotnog smjera (m) | |||
2 prometna traka | 1 prometni trak | konveksna | konkavna | |||||
Spojna cesta (SC) | šk = 4,50-5,00 m šB = 0,75-1,00 m | RT = 150 m BT = 40 (30) m PT = 30 (20) m Z = 15 (12) m za R ≤ 100 m projektirati prijelazne krivine | mimoilaznice se ne izvode | RT = 4 % BT = 6 (8) % PT = 8 (10) % za R ≤ 25 m = 6 % na mostovima = 6 % | RT = 2000 m BT = 1000 m PT = 1000 m | RT = 1500 m BT = 500 m PT = 500 m | RT/BT/PT = 50 m | |
Glavna šumska cesta (GŠC) | šk = 4,50-5,00 m šB = 0,75-1,00 m | RT = 70 (50) m BT = 40 (30) m PT = 30 (20) m Z = 15 (12) m | mimoilaznice se ne izvode | RT = 4 % BT = 6 (8) % PT = 8 (10) % za R ≤ 25 m = 6 % na mostovima = 6 % | RT = 1000 m BT = 600 m PT = 600 m | RT = 800 m BT = 400 m PT = 400 m | RT/BT/PT= 40 m | |
Sporedna šumska cesta (SŠC) | šk = 4,50-5,00 m šB = 0,75-1,00 m | šk = 3,50-4,00 m šB = 0,50-0,75 m | RT = 30 m BT = 20 (18) m PT = 20 (18) m Z = 12 m | dmax ≤ 300 m | RT = 6 % BT = 8 (10) % PT = 10 (12) % | RT = 800 m BT = 500 m PT = 500 m | RT = 600 m BT = 300 m PT = 300 m | RT/BT/PT= 35 m |
Prilazna šumska cesta A (PŠCA) | šk = 3,50-4,00 m šB = 0,50-0,75 m | RT = 20 m BT = 20 (16) m PT = 20 (16) m Z = 12 (10) m | dmax ≤ 400 m | RT = 6 % BT = 10 (12) % PT = 12 (15) % | RT = 600 m BT = 400 m PT = 400 m | RT = 400 m BT = 200 m PT = 200 m | RT/BT/PT= 30 m | |
Prilazna šumska cesta B (PŠCB) | šk = 3,00-3,50 m bankine se u pravilu ne izvode (može se izvesti bankina širine 0,25 m) | RT = 20 m BT = 20 (16) m PT = 20 (16) m Z = 12 (10) m | dmax ≤ 400 m | RT = 6 % BT = 10 (12) % PT = 12 (15) % | RT = 600 m BT = 400 m PT = 400 m | RT = 400 m BT = 200 m PT = 200 m | RT/BT/PT= 30 m | |
Glavni traktorski put (GTP) | šk = 3,50-4,00 m | RT = 20 m BT = 18 (15) m PT = 18 (15) m Z = 10 (8) m | mimoilaznice se izvode prema potrebi dmax = 150-300 m | RT = 6 % BT = 12 (15) % PT = 15 (18) % | RT = 600 m BT = 300 m PT = 300 m | RT = 400 m BT = 150 m PT = 150 m | RT/BT/PT= 25 m | |
Sporedni traktorski put (STP) | šk = 3,00-3,50 m | RT = 20 m BT = 15 (12) m PT = 15 (12) m Z = 10 (8) m | mimoilaznice se izvode prema potrebi dmax = 150-300 m | RT = 6 % BT = 20 (25) % PT = 20 (25) % | RT = 400 m BT = 200 m PT = 200 m | RT = 300 m BT = 100 m PT = 100 m | RT/BT/PT= 15 m | |
Tumač znakova: RT – ravničasti (nizinski) teren, BT – brdoviti (prigorski) teren, PT – planinski (gorski) teren, Z – zaokretnica (serpentina), () – iznimna vrijednost (može se upotrijebiti samo u iznimnim, opravdanim slučajevima uz detaljno obrazloženje u tehničkoj dokumentaciji).
*Napomena: širinom šumske prometnice smatra se širina kolnika i širina bankina (ukupna širina planuma) definirana za svaku kategoriju u Tablici 1., dok se ostali elementi poprečnog presjeka šumske prometnice, kao i svi objekti na šumskoj prometnici, ne uračunavaju u njezinu širinu.
Klasa: 011-01/14-01/94
Urbroj: 525-08/0459-17-20
Zagreb, 14. srpnja 2017.
Ministar poljoprivrede
Tomislav Tolušić, dipl. iur., v. r.