Ministarstvo znanosti i obrazovanja
1789
Na temelju članka 27. stavka 9. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 – ispravak, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20) ministar znanosti i obrazovanja donosi
ODLUKU
O DONOŠENJU NASTAVNIH PLANOVA POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
I.
Ovom Odlukom donose se nastavni planovi posebnih kurikuluma za osnovnu školu.
II.
Sastavni dio ove Odluke su:
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za osnovnu školu,
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada,
– Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma,
– Nastavni plan programa produženoga stručnog postupka,
– Nastavni plan programa edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka,
– Nastavni plan rehabilitacijskih programa.
III.
Početkom primjene ove Odluke stavljaju se izvan snage nastavni planovi odgoja i osnovnog školovanja učenika s teškoćama u razvoju koji su sastavni dio Nastavnih planova i programa odgoja i školovanja učenika s teškoćama u razvoju (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 4, Zagreb, rujan 1996.) i Nastavnih planova i programa odgoja i osnovnog školovanja učenika s autističnim poremećajima (Glasnik Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske, Posebno izdanje, broj 16, Zagreb, prosinac 1997.).
IV.
Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Narodnim novinama, a primjenjuje se od školske godine 2023./2024.
Klasa: 602-02/21-05/00024
Urbroj: 533-09-21-0001
Zagreb, 7. rujna 2021.
Ministar
prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA OSNOVNU ŠKOLU
| PREDMETNI KURIKULUMI | GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA | |||||||
| I. | II. | III. | IV. | V. | VI. | VII. | VIII. | |
| OBVEZNI | ||||||||
| Hrvatski jezik | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 | 175 |
| Likovna kultura | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
| Glazbena kultura | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
| Matematika | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 |
| Priroda i društvo | 70 | 70 | 70 | 105 | ||||
| Priroda1 | 70 | 70 | 105 | 105 | ||||
| Društvo2 | 70 | 70 | 70 | 70 | ||||
| Tehnička kultura | 70 | 70 | 105 | 105 | ||||
| Domaćinstvo3 | 70 | 70 | 70 | 70 | ||||
| Informatika | 70 | 70 | ||||||
| Tjelesna i zdravstvena kultura | 105 | 105 | 105 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
| UKUPNO (tjedno) | 16 | 16 | 16 | 16 | 23 | 23 | 23 | 23 |
| IZBORNI | ||||||||
| Vjeronauk | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
| Informatika | 35 | 35 | 35 | 35 | 70 | 70 | ||
| Strani jezik | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
| DRUGI OBLICI NASTAVE | ||||||||
| Sat razrednika | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
| Izvannastavne aktivnosti4 | 35 | 35 | 35 | 35 | 70 | 70 | 70 | 70 |
| DRUGI OBLICI RADA | ||||||||
| Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka5 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 | 140 |
| Program produženoga stručnog postupka6 | 875 | 875 | 875 | 875 | 875 | 875 | 875 | 875 |
| Rehabilitacijski program7 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 | 420 |
| MEĐUPREDMETNE TEME | ||||||||
| Održivi razvoj | Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih predmeta i sata razrednika. | |||||||
| Građanski odgoj i obrazovanje | ||||||||
| Zdravlje | ||||||||
| Osobni i socijalni razvoj | ||||||||
| Učiti kako učiti | ||||||||
| Poduzetništvo | ||||||||
| Uporaba IKT | ||||||||
1 Nastavni sadržaji kemije, fizike i biologije niže razine ishoda učenja.
2 Nastavni sadržaji povijesti i geografije niže razine ishoda učenja.
3 Novi predmetni kurikulum Domaćinstvo provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
4 Izvannastavne aktivnosti su obvezne od 1. do 4. razreda, a od 5. do 8. razreda učenici se u njih uključuju po vlastitoj odluci.
5 Program edukacijsko-rehabilitacijskih postupaka ne predstavlja dodatno opterećenje satnice učenika.
6 Program produženoga stručnog postupka (PSP) je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnoga učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
7 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA
| PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI | GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA | ||
| OD 7. DO 10. G. | OD 11. DO 15. G. | OD 16. DO 21. G. | |
| OBVEZNI | |||
| Tjelesna i zdravstvena kultura | 140 | 140 | 105 |
| Radni odgoj | 70 | 140 | |
| Izobrazba u obavljanju poslova | 350 | ||
| Upoznavanje uže i šire okoline | 70 | 105 | 70 |
| Hrvatski jezik i komunikacija | 140 | 140 | 105 |
| Matematičke vještine | 70 | 70 | 70 |
| Skrb o sebi | 105 | 70 | 35 |
| Domaćinstvo1 | 35 | 70 | |
| Socijalizacija | 35 | 35 | 35 |
| Likovna i glazbena kultura | 70 | 105 | 70 |
| UKUPNO (tjedno) | 20 | 24 | 26 |
| IZBORNI | |||
| Vjeronauk | 35 | 35 | 35 |
| Osnove stranog jezika1 | 35 | 35 | |
| Osnove informatike1 | 35 | 35 | |
| DRUGI OBLICI NASTAVE | |||
| Sat razrednika | 35 | 35 | 35 |
| Izvannastavne aktivnosti | 35 | 35 | 35 |
| DRUGI OBLICI RADA | |||
| Program produženoga stručnog postupka2 | 875 | 875 | 875 |
| Rehabilitacijski program3 | 420 | 420 | 420 |
| MEĐUPREDMETNE TEME | |||
| Održivi razvoj | Izvode se međupredmetno u okviru satnice nastavnih područja i sata razrednika. | ||
| Građanski odgoj i obrazovanje | |||
| Zdravlje | |||
| Osobni i socijalni razvoj | |||
| Učiti kako učiti | |||
| Poduzetništvo | |||
| Uporaba IKT | |||
1 Nove predmetne posebne kurikulume Domaćinstvo, Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
NASTAVNI PLAN POSEBNIH KURIKULUMA ZA STJECANJE KOMPETENCIJA U AKTIVNOSTIMA SVAKODNEVNOGA ŽIVOTA I RADA ZA UČENIKE S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA
| PREDMETNI POSEBNI KURIKULUMI | GODIŠNJI BROJ SATI PO SKUPINAMA | ||
| OD 7. DO 10. G. | OD 11. DO 15. G. | OD 16. DO 21. G. | |
| OBVEZNI | |||
| Tjelesna i zdravstvena kultura | 140 | 175 | 105 |
| Jezik i komunikacija | 175 | 210 | 105 |
| Vještine svakodnevnog života | 140 | 175 | 210 |
| Socijalne vještine | 105 | 140 | 140 |
| Matematičke vještine | 70 | 70 | |
| Likovna i glazbena kultura | 70 | 70 | 70 |
| Izobrazba u obavljanju poslova | 280 | ||
| UKUPNO (tjedno) | 20 | 24 | 26 |
| IZBORNI | |||
| Vjeronauk | 35 | 35 | 35 |
| Osnove stranog jezika1 | 35 | 35 | |
| Osnove informatike1 | 35 | 35 | |
| DRUGI OBLICI NASTAVE | |||
| Sat razrednika | 35 | 35 | 35 |
| Izvannastavne aktivnosti | 35 | 35 | 35 |
| DRUGI OBLICI RADA | |||
| Program produženoga stručnog postupka2 | 875 | 875 | 875 |
| Rehabilitacijski program3 | 420 | 420 | 420 |
1 Nove predmetne posebne kurikulume Osnove stranog jezika i Osnove informatike, u pravilu, provodi učitelj edukacijski rehabilitator u okviru svog tjednog zaduženja.
2 U program produženoga stručnog postupka (PSP) nisu uključeni svi učenici. Program PSP-a je posebnost programa za učenike s teškoćama u razvoju te kao takav ne predstavlja opterećenje već način i prigodu za poticanje razvoja cjelokupnog učenikova potencijala. Nije obvezan za učenike. 25 je maksimalan broj sati tjedno, no učenik može biti uključen u manji broj sati dnevno/tjedno/godišnje, ovisno o potrebi.
3 Rehabilitacijski program se provodi, u pravilu, za vrijeme PSP-a te ne predstavlja dodatno opterećenje satnice.
Napomena: Nastavni plan posebnih kurikuluma za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za učenike s poremećajem iz spektra autizma provodi se u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama ustrojenim isključivo za učenike s poremećajem iz spektra autizma.
NASTAVNI PLAN PROGRAMA PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA
| PROGRAM PRODUŽENOGA STRUČNOG POSTUPKA | BROJ SATI | ||
| DNEVNO | TJEDNO | GODIŠNJE | |
| Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina | 2 | 10 | 350 |
| Edukacijsko-rehabilitacijski program | |||
| Govorno-jezične vježbe | 2 | 10 | 350 |
| Poticanje komunikacijskih vještina | |||
| Trening socijalnih vještina | |||
| Modifikacija ponašanja | |||
| Kognitivne strategije učenja | |||
| Rehabilitacija putem pokreta | |||
| Rehabilitacija igrom | |||
| Metode kreativne terapije i art/ekspresivnih terapija | |||
| Bazična perceptivno-motorička stimulacija | |||
| Program poticanja socijalne uključenosti | |||
| Aktivnosti svakodnevnog življenja | |||
| Strukturirane slobodne aktivnosti | 1 | 2 | 70 |
| Kreativne radionice | 3 | 105 | |
| UKUPNO | 5 | 25 | 875 |
NASTAVNI PLAN PROGRAMA
EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKIH POSTUPKA
| PROGRAM EDUKACIJSKO- -REHABILITACIJSKIH POSTUPAKA | GODIŠNJI BROJ SATI PO RAZREDIMA | |||||||
| I. | II. | III. | IV. | V. | VI. | VII. | VIII. | |
| Pomoć u učenju i primjena znanja i vještina | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
| Edukacijsko-rehabilitacijski postupci | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 |
| UKUPNO (tjedno) | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
NASTAVNI PLAN
REHABILITACIJSKIH PROGRAMA
| REHABILITACIJSKI PROGRAM1 | GODIŠNJI BROJ SATI |
| Muzikoterapija | 420 |
| Psihoterapijski postupci | |
| Art terapija | |
| Kineziterapija | |
| Orijentacija i kretanje | |
| Tiflotehnička obuka | |
| Vježbe vida | |
| Vježbe svakodnevnih vještina | |
| Obuka za Brailleovo pismo | |
| Uključujući znakovni i slikovni jezik | |
| Senzorna integracija | |
| Primijenjena analiza ponašanja (ABA) | |
| Metode kreativne terapije | |
| UKUPNO (tjedno) | 12 |
1 Za provedbu rehabilitacijskih programa potrebna je licenca ili dodatno stručno osposobljavanje.