1205
Na temelju članka 20. stavka 3. Zakona o trgovini (»Narodne novine« br.
11/96, 75/99, 62/01 i 109/01), ministar gospodarstva donosi
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Pravne i fizičke osobe registrirane za obavljanje trgovine na malo te
druge pravne i fizičke osobe koje prodaju svoje vlastite proizvode na malo (u
daljnjem tekstu: trgovac) dužne su voditi poseban popis koji sadrži podatke o
nabavi i cijeni robe i obavljenom posredovanju (u daljnjem tekstu: popis
robe).
Iznimno, obveza iz stavka 1. ovog članka ne odnosi se na fizičke osobe
koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, kad svoje proizvode prodaju na
malo.
Članak 2.
Popis robe trgovac vodi posebno za svaku prodavaonicu i za svako stalno
izdvojeno prodajno mjesto izvan prodavaonice.
Za prodaju robe izvan prodavaonica koja se obavlja putem pošte, na
klupama izvan tržnice, putem automata, u prostorijama kupca, putem pokretnih
prodavača i putem televizije trgovac vodi popis robe u sjedištu trgovca (ili
prodavaonici).
Za povremenu prodaju robe s kojom je zadužena prodavaonica, izvan
njezinih prostorija, na prodajnom mjestu trgovac mora osigurati presliku primke
– zaduženja za tu robu.
Za prodajni objekt koji ima više odjela trgovac može voditi popis robe
za svaki odjel posebno.
Članak 3.
Popis robe iz članka 1. ovog Pravilnika sastoji se od:
1. Primke – zaduženja za vlastitu robu – OBRAZAC PKV
2. Primke – zaduženja za tuđu robu (posredovanje – OBRAZAC PKT)
3. Knjige popisa o nabavi i prodaji robe – OBRAZAC KP (u daljnjem
tekstu: knjiga popisa)
Obrasci iz stavka 1. ovog članka sastavni su dio ovog Pravilnika.
Članak 4.
Knjiga popisa vodi se stalno – dnevno, po načelima urednosti i
točnosti, a podaci se unose kronološkim redom.
Svaka stranica mora biti označena rednim brojem, a knjiga popisa za
svaku poslovnu godinu mora biti uvezena.
Članak 5.
Knjiženje u primke – zaduženja i u knjigu popisa obavlja se na temelju
vjerodostojnih knjigovodstvenih isprava (računa, otpremnice, dostavnice,
zapisnika o promjeni cijena i dr.).
Primke – zaduženja i knjiga popisa moraju se nalaziti u prodavaonici
odnosno na prodajnom mjestu za vrijeme poslovnog vremena, osim za prodaju robe
sukladno članku 2. stavku 2. ovoga Pravilnika.
Primke – zaduženja i knjiga popisa mogu se voditi putem računala.
Trgovac je dužan dnevno izlistati podatke koji se vode u računalu i iste
držati u prodavaonici, odnosno na prodajnom mjestu za vrijeme poslovnog
vremena.
II. VOĐENJE POPISA ROBE
1. PRIMKA – ZADUŽENJE ZA VLASTITU ROBU (Obrazac PKV)
Članak 6.
U obrazac PKV unose se podaci o ulazu (zaduženju) robe koju trgovac
prodaje u svoje ime i za svoj račun na sljedeći način:
– u stupac 1. redni broj,
– u stupac 2. naziv i sjedište dobavljača robe,
– u stupac 3. broj i datum dokumenta dobavljača koji prati robu (račun,
dostavnica, otpremnica i dr.),
– u stupac 4. naziv robe,
– u stupac 5. jedinica mjere,
– u stupac 6. količina robe s kojom se zadužuje,
– u stupac 7. prodajna cijena robe s porezom na dodanu vrijednost,
– u stupac 8. iznos prodajne vrijednosti zadužene robe.
Trgovac koji u postojećoj
dokumentaciji o zaduženju robom prodajnog objekta, odnosno kalkulaciji
prodajne cijene osigurava podatke iz stavka 1. ovoga članka ne mora popunjavati
obrazac PKV.
Obrazac PKV odnosno drugu
dokumentaciju o zaduženju robom koja zamjenjuje obrazac PKV, trgovac mora
sastaviti prije nego pristupi prodaji robe.
2. PRIMKA – ZADUŽENJE ZA TUĐU ROBU
(Obrazac PKT)
Članak 7.
U Obrazac PKT unose se podaci
o ulazu (zaduženju) robe koju trgovac prodaje u svoje ime, a za račun druge
pravne ili fizičke osobe odnosno u ime i za račun druge pravne ili fizičke
osobe na sljedeći način:
– u stupac 1. redni broj,
– u stupac 2. naziv i
sjedište vlasnika robe,
– u stupac 3. broj i datum
dokumenta temeljem kojeg je vlasnik robe isporučio robu,
– u stupac 4. naziv robe,
– u stupac 5. jedinica robe,
– u stupac 6. količina robe s
kojom se zadužuje,
– u stupac 7. prodajna cijena
robe s porezom na dodanu vrijednost,
– u stupac 8. iznos prodajne
vrijednosti zadužene robe.
Trgovac koji u postojećoj
dokumentaciji o zaduženju robom prodajnog objekta odnosno kalkulaciju prodajne
cijene osigurava podatke iz stavka 1. ovoga članka ne mora popunjavati obrazac
PKT.
Obrazac PKT odnosno drugu
dokumentaciju o zaduženju robom koja zamjenjuje obrazac PKT, trgovac mora
sastaviti prije nego pristupi prodaji robe.
3. VOĐENJE KNJIGE POPISA (Obrazac KP)
Članak 8.
Podaci u knjigu popisa upisuju se na sljedeći način:
– u stupac 1.: redni broj
– u stupac 2.: datum upisa dokumenta o zaduženju robe, odnosno razduženju
robe,
– u stupac 3.: naziv i broj dokumenta o zaduženju, odnosno razduženju
robe i o drugim promjenama koje se odnose na ukupno zaduženje odnosno razduženje
robe (vraćanje robe, otpis robe ili dr.) ili na promjenu cijene robe (neovisno
o razlogu: promjene stope poreza, marže ili dr.).
– u stupac 4.: ukupna vrijednost zaduženja robe. U ovaj stupac se unosi
zbroj iz stupca 8. obrasca PKV, odnosno PKT.
U stupac 4. upisuju se i podaci o iznosima za koje se povećava odnosno
smanjuje vrijednost zadužene robe. Kod promjene cijena robe trgovac je dužan
sastaviti zapisnik.
Zapisnik sadrži:
a) naziv i sjedište trgovca,
b) naziv i sjedište prodajnog objekta,
c) redni broj i datum sastavljanja zapisnika,
d) naziv robe, količinu, staru i novu prodajnu cijenu s porezom,
e) potpis odgovorne osobe.
Članak 9.
Trgovac može uz propisane podatke u PKV i PKT i u knjizi popisa prema
ovom Pravilniku unositi i druge podatke radi praćenja svog poslovanja.
III. OSTALE OBVEZE U VOĐENJU POPISA
Članak 10.
Uz oznaku cijene robe izložene prodaji ili pripremljene za
prodaju u prodajnom objektu – prodajnom mjestu mora se označiti broj i godina
primke zaduženja, odnosno zapisnika o promjeni cijena koji se odnose na
istaknutu cijenu ili druga oznaka temeljem koje se može istaknuta cijena
povezati sa primkom zaduženja, odnosno zapisnikom o promjeni cijena.
Ako se na proizvodu nalazi
bar code ili druge oznake temeljem koje se može istaknuta cijena povezati sa
primkom zaduženja, odnosno zapisnikom o promjeni cijena, onda trgovac nije
dužan postupati po odredbi stavka 1. ovoga članka.
Članak 11.
Knjiga popisa i primke –
zaduženja odnosno druga dokumentacija za koju postoji obveza upisa u knjigu
popisa moraju se čuvati najmanje tri godine, računajući od poslovne godine na
koju se odnose.
IV. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 12.
Na dan početka primjene ovog
Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o obliku i načinu vođenja popisa robe u
trgovini na malo (»Narodne novine« br. 98/96).
Članak 13.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu
osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 1. srpnja
2002. godine.
Klasa: 011-01-02-01/30
Urbroj: 526-01/02-02
Zagreb, 17. lipnja 2002.
Ministar
Hrvoje Vojković, v. r.