2410
Na temelju članka 2. alineja 3. Zakona o odvjetništvu (»Narodne novine« 9/94) i članka 56. stavka 1. točke 2. Statuta Hrvatske odvjetničke komore (»Narodne novine« 25/95, 92/99, 8/05 i 117/05), Skupština Hrvatske odvjetničke komore, održana 14. lipnja 2008. godine, usvojila je i donijela
Članak 1.
Ovim Poslovnikom uređuje se način rada Skupštine Hrvatske odvjetničke komore (u daljnjem tekstu: Komora) na temelju odredbi Statuta Komore, kojim je utvrđeno ustrojstvo, nadležnost, sastav, način donošenja odluka, prava, dužnosti te druge osnovne odredbe o Skupštini Komore.
OTVARANJE SKUPŠTINE
Članak 2.
Skupštinu otvara, te ako se ne radi o izbornoj Skupštini, njenim radom, u
svojstvu predsjednika Radnog predsjedništva, rukovodi predsjednik Komore, a u
slučaju njegove odsutnosti, jedan od dopredsjednika ili osoba koju odredi
Upravni odbor Komore.
Nakon otvaranja Skupštine, predsjednik Komore ili osoba koja ga zamjenjuje,
utvrđuje broj nazočnih članova Skupštine. Ukoliko Skupštini nije prisutan
Statutom predviđeni broj članova Skupštine (većina svih članova) utvrđuje da se
Skupština ne može održati.
Članak 3.
Kada predsjednik Komore ili osoba koja ga zamjenjuje, ako se ne radi o izbornoj
Skupštini, utvrdi da se Skupština može održati i donositi pravovaljane odluke,
pristupa se izboru četiri člana Radnog predsjednišva, zapisničara i dva
ovjerovitelja zapisnika. Prijedlog za članove ovih radnih tijela daje sazivač
Skupštine, a može ga dati i svaki član Skupštine na samoj Skupštini.
Ako se radi o izbornoj Skupštini, pristupa se izboru predsjednika, četiri člana
Radnog predsjedništva, zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika. Prijedlog za
članove ovih radnih tijela daje sazivač Skupštine, a može ga dati i svaki član
Skupštine na samoj Skupštini.
U slučaju iz prethodnog stavka ovog članka, izborom predsjednika i članova
Radnog predsjedništva, zapisničara i dva ovjerovitelja zapisnika rukovodi
predsjednik Komore ili osoba koja ga zamjenjuje.
Ako postoji samo jedan prijedlog, izbori se mogu provesti aklamacijom ili javnim
glasovanjem većinom glasova prisutnih članova Skupštine.
Za slučaj da postoji više prijedloga, izbori se provode javnim glasovanjem, za
svakog predloženog kandidata zasebno, a izabrani su oni članovi koji su dobili
najveći broj glasova.
Članak 4.
Predsjednik Radnog predsjedništva rukovodi radom Skupštine, održava red,
objavljuje rezultate glasovanja i odluke Skupštine.
Tijekom trajanja Skupštine, a osobito tijekom donošenja odluka, Radno
predsjedništvo vodi računa da Skupštini nazoči dovoljan broj članova kako bi
donesene odluke bile pravovaljane, te može zatražiti da se ponovno utvrdi broj
nazočnih članova Skupštine.
Članak 5.
Ako Radno predsjedništvo iz bilo kojeg razloga nije u mogućnosti obnašati svoju
dužnost do zaključenja Skupštine, Skupština može opozvati njegov izbor te
izabrati drugo Radno predsjedništvo.
Izborom drugog Radnog predsjedništva, bez obzira radi li se o redovnoj ili
izbornoj Skupštini, ravna predsjednik Komore ili osoba koja ga zamjenjuje.
RAD SKUPŠTINE
Članak 6.
Rad Skupštine odvija se prema usvojenom dnevnom redu. Radno predsjedništvo
predlaže Skupštini na usvajanje prijedlog dnevnog reda koji je objavljen u
pozivu za Skupštinu, s eventualnim prijedlozima dopuna i izmjena.
Skupština će raspraviti samo one prijedloge dopuna i izmjena dnevnog reda koji
su pisanim putem, zajedno s obrazloženjem u dovoljnom broju primjeraka za sve
članove Skupštine, dostavljeni Komori najmanje deset dana prije održavanja
Skupštine.
Radno predsjedništvo će iznimno staviti na glasovanje prijedlog izmjena i dopuna
dnevnog reda koje predloži, najkasnije neposredno prije usvajanja dnevnog reda,
Upravni odbor Komore, Upravni odbor Udruge odvjetničkih vježbenika, kao i pisani
prijedlog izmjena i dopuna dnevnog reda koje predloži najmanje 30 nazočnih
članova Skupštine.
O usvajanju prijedloga dnevnog reda, odlučuje Skupština javnim glasovanjem
većinom glasova nazočnih članova.
Članak 7.
Radom Skupštine rukovodi predsjednik Radnog predsjedništva prema dnevnom redu
koji je usvojila Skupština.
Predsjednik Radnog predsjedništva može predložiti da članovi Upravnog odbora
Komore ili drugih tijela Komore, odnosno, uvodničari po pojedinoj točci dnevnog
reda, prethodno izlože materiju po više točaka dnevnog reda zajedno, pa da se
tek nakon toga vodi rasprava po tim točkama zajedno. Prijedlog mora prihvatiti
Skupština.
Članak 8.
Predsjednik Radnog predsjedništva daje riječ isključivo nazočnim članovima
skupštine, po redu kojim su se prijavili za raspravu.
Član Skupštine, koji dobije riječ, može o svakoj točki dnevnog reda raspravljati
samo jednom.
Iznimno, predsjednik Radnog predsjedništva može dozvoliti članu skupštine da
raspravlja u više navrata o istoj točci dnevnog reda.
Članak 9.
Svaki član Skupštine u svom izlaganju dužan je biti jasan, sažet i kratak, s time da će ga u protivnom predsjednik Radnog predsjedništva opomenuti, a ako unatoč tome nastavi izlagati na isti način, oduzeti mu riječ.
Članak 10.
Ukoliko član Skupštine svojim istupima ometa rad Skupštine, Skupština može odlučiti većinom glasova nazočnih članova da ga se udalji sa Skupštine.
Članak 11.
Nitko nema pravo, osim predsjednika Radnog predsjedništva, i to u slučajevima iz članka 9. i 10. ovog Poslovnika, člana Skupštine, za vrijeme izlaganja, prekidati, upadati mu u riječ, na drugi način ga ometati ili pak utjecati na slobodno izlaganje.
Članak 12.
Rasprava u pravilu traje sve dok svi članovi Skupštine, koji sudjeluju u
raspravi ne dovrše svoja izlaganja.
Iznimno, Skupština može na prijedlog predsjednika Radnog predsjedništva, većinom
glasova odlučiti da se zaključi raspravljanje po pojedinim pitanjima ili da se
vrijeme izlaganja pojedinog člana Skupštine koji sudjeluje u raspravi o
pojedinim pitanjima ograniči.
Ograničenja iz članaka 8., 9. i 10. ovog Poslovnika, ne odnose se na pozvane
goste, nazočne na Skupštini.
Članak 13.
Poslije završene rasprave o pojedinim točkama dnevnog reda ili o nekoliko
spojenih točaka dnevnog reda, predsjednik Radnog predsjedništva određuje
glasovanje o postavljenim prijedlozima.
O redoslijedu glasovanja u slučaju više prijedloga o istom pitanju odlučuje
Radno predsjednišvo.
Članak 14.
Skupština u pravilu donosi odluke javnim glasovanjem.
Javno glasovanje provodi se dizanjem ruku »ZA« prijedlog, »PROTIV« prijedloga i
»SUZDRŽAN«.
Prijedlog se smatra usvojenim kada »ZA« prijedlog glasuje većina nazočnih
članova Skupštine.
Suzdržani glasovi se tom prilikom ne uzimaju u obzir.
Statutom Komore predviđeni su slučajevi kada je za donošenje odluka potrebna
druga, kvalificirana većina glasova.
Članak 15.
Skupština može odlučiti da se o pojedinim točkama dnevnog reda glasuje tajno.
Izbori za članove tijela Komore provode se tajnim glasovanjem.
Članak 16.
Kada je o pojedinoj točki dnevnog reda donesena odluka, o njoj se više ne može
raspravljati.
Iznimno, ako se tijekom rada Skupštine utvrdi da je o pojedinoj točki dnevnog
reda donesena pogrešna ili nepotpuna odluka, Skupština može većinom glasova
odlučiti da se ta točka stavi ponovno na dnevni red i povede nova rasprava radi
donešenja nove odluke.
Članak 17.
Rad Skupštine traje dok se ne podnesu sva izvješća, dovrše sve rasprave te
donesu odluke o svim točkama dnevnog reda.
Skupštinu zaključuje predsjednik Radnog predsjedništva.
IZBOR I OPOZIV TIJELA KOMORE
Članak 18.
Skupština bira tijela Komore na mandatno razdoblje kako je predviđeno Statutom Komore.
Članak 19.
U slučajevima kada Skupština bira nova tijela Komore (izborna Skupština),
provodi se predkandidacijski postupak, tijekom kojeg se mogu predlagati i
isticati kandidati za predsjednika Komore te ostala tijela Komore koje bira
Skupština.
Predkandidacijski postupak započinje najkasnije šezdeset dana prije održavanja
izborne Skupštine. Predkandidacijski postupak za predsjednika Komore završava
trideset dana, a za ostala tijela Komore deset dana prije izborne Skupštine.
Upravni odbor Komore, dužan je pravovremeno o održavanju Izborne skupštine,
početku i trajanju predkandidacijskog postupka, dopisom izvijestiti sve
odvjetničke zborove, sa uputom o pravima i načinu predlaganja kandidata u skladu
s odredbama ovog Poslovnika.
Članak 20.
Svaki odvjetnički zbor, Izvršni odbor i Upravni odbor Komore imaju pravo
predlaganja kandidata za predsjednika Komore te ostala tijela Komore.
Svi prijedlozi za predsjednika Komore dani u predkandidacijskom postupku moraju
biti dostavljeni Upravnom odboru komore najkasnije trideset dana prije
održavanja izborne Skupštine. Prijedlozima moraju biti priložene pisane
suglasnosti predloženih kandidata o prihvaćanju kandidature. I kandidati
predloženi od strane Upravnog odbora Komore moraju dostaviti pisanu izjavu kojom
prihvaćaju kandidaturu.
Na temelju primljenih prijedloga, Upravni odbor Komore utvrđuje prijedlog
kandidacijske liste za predsjednika Komore. Upravni odbor će na kandidacijsku
listu uvrstiti sve kandidate koji po odredbama Statuta Komore mogu biti birani
za predsjednika Komore, a koji su predloženi uz uvjete i na način propisan
odredbama čl. 19. i 20. ovog Poslovnika.
Kandidati se na kandidacijsku listu uvrštavaju abecednim redom. Prijedlog
kandidacijske liste za predsjednika Komore, Upravni odbor Komore dužan je uz
poziv i materijale za izbornu Skupštinu dostaviti svim članovima Skupštine.
Upravni odbor dužan je uz poziv navesti imena predloženih kandidata koje nije
uvrstio na kandidacijsku listu s pisanim obrazloženjem zbog čega to nije
učinjeno.
Članak 21.
Prijedlozi kandidata za ostala tijela Komore, dani u predkandidacijskom
postupku, moraju biti dostavljeni Upravnom odboru komore najkasnije deset dana
prije održavanja izborne Skupštine. Prijedlozima moraju biti priložene pisane
suglasnosti predloženih kandidata o prihvaćanju kandidature. I kandidati
predloženi od strane Upravnog odbora Komore moraju dostaviti pisane izjave kojom
prihvaćaju kandidaturu.
Na temelju primljenih prijedloga Upravni odbor Komore utvrđuje prijedlog
Kandidacijske liste za tijela Komore. Upravni odbor će na kandidacijsku listu
uvrstiti sve kandidate koji po odredbama Statuta Komore mogu biti birani za
tijela Komore, a koji su predloženi uz uvjete i na način propisan odredbama čl.
19, 20. i 21. ovog Poslovnika.
Kandidati se na kandidacijsku listu uvrštavaju abecednim redom. Prijedlog
kandidacijske liste za tijela Komore, Upravni odbor Komore dužan je dostaviti
svim članovima Skupštine najkasnije do početka rada Skupštine. Upravni odbor
dužan je dostaviti i popis imena predloženih kandidata koje nije uvrstio na
kandidacijsku listu s pisanim obrazloženjem zbog čega to nije učinjeno.
Članak 22.
Kandidacijske liste usvaja izborna Skupština većinom glasova nazočnih članova.
Članak 23.
Glasovanje o predloženim kandidatima provodi i nadzire Izborna komisija koja se
sastoji od najmanje sedam članova i bira se na Izbornoj Skupštini javnim
glasovanjem.
Kandidate za članove Izborne komisije može predložiti svaki član Skupštine. Ako
postoji više prijedloga od predviđenog broja članova komisije, za svakog
kandidata glasuje se posebno.
Članovi Izborne komisije ne mogu biti osobe koje su Komori dostavile pisanu
izjavu kojom prihvaćaju kandidaturu u tijela Komore za koja se vrši izbor.
Izabranim se smatraju oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova, a u
slučaju jednakog broja glasova izabranim se smatra kandidat čije prezime počinje
s ranijim slovom abecede.
Članak 24.
Članovi Izborne komisije biraju između sebe predsjednika koji rukovodi radom Komisije i u ime Komisije podnosi izvješće Skupštini.
Članak 25.
Izborna komisija dijeli glasačke listiće nazočnim članovima Skupštine vodeći
računa da svaki član Skupštine dobije po jedan listić s listom kandidata za
pojedino tijelo koje se bira.
Izborna komisija nakon glasovanja utvrđuje rezultate izbora i o tome podnosi
Skupštini izvješće.
Članak 26.
Glasovanje se provodi zaokruživanjem rednog broja ispred imena kandidata na listi. Glasovanje se provodi tako da se od svih kandidata uvrštenih na kandidacijskoj listi najviše zaokruži onoliki broj kandidata koliko ih se bira u pojedina tijela Komore za koja su kandidirani.
Članak 27.
Nevažećim se smatra glasački listić na kojem je zaokruženo više kandidata nego
što ih se bira u pojedino tijelo.
Glasački listić na kojem je zaokružen manji broj kandidata od potrebnog smatra
se važećim.
Prazni ili prekriženi glasački listić neće se uzimati u obzir.
Članak 28.
Izabranim se smatraju oni kandidati koji su dobili najveći broj glasova.
U slučaju da prilikom izbora Predsjednika komore, niti jedan kandidat ne dobije
najveći broj glasova, već se ustanovi da dva ili više kandidata imaju jednak
broj glasova, pristupa se drugom krugu glasovanja u kojem sudjeluju samo
kandidati sa jedankim brojem glasova. Ako u drugom krugu glasovanja broj glasova
za kandidate bude jednak, glasovat će se dok jedan kandidat ne dobije veći broj
glasova.
U slučaju jednakog broja glasova prilikom izbora za ostala tijela Komore,
Skupština odlučuje ponovnim javnim glasovanjem između dva kandidata koja su
dobila isti broj glasova.
Članak 29.
O radu Izborne komisije vodi se zapisnik koji potpisuju svi članovi Izborne
komisije.
Zapisnik Izborne komisije sadržava: datum, imena predsjednika i članova
Komisije, ukupni broj glasačkih listića koji su pronađeni u glasačkoj kutiji,
broj važećih i nevažećih listića, broj glasova za svakog pojedinog kandidata, te
popis izabranih kandidata s dužnostima na koje su izabrani.
Imena i dužnosti izabranih kandidata unose se u zapisnik Skupštine.
Sav izborni materijal s glasačkim listićima i zapisnikom zatvara se i pečati u
posebnoj omotnici, koja se pohranjuje u arhivu Komore.
Članak 30.
Po završenom glasovanju i utvrđivanju rezultata izbora, predsjednik Izborne komisije podnosi Skupštini izvještaj, te proglašava rezultate izbora.
Članak 31.
U slučaju kada se provode dopunski izbori za popunu mjesta člana tijela Komore
koje je ostalo ispražnjeno, neće se provoditi predkandidacijski postupak već
prijedlog kandidata utvrđuje Upravni odbor Komore.
Za slučaj da je predložen samo jedan kandidat, Skupština može odlučiti da se
izbor provede javnim glasovanjem.
Odredbe st. 1. i 2. ovog članka ne primjenjuju se u slučaju da je potrebno
provesti izbor predsjednika Komore prije isteka mandata.
Članak 32.
Skupština temeljem Statuta utvrđuje članove Upravnog odbora Komore i to one iz
redova izabranih predstavnika zborova i njihove zamjenike.
Svaki član Skupštine može staviti prigovor na pojedinog izabranog člana ili
njegova zamjenika ukoliko smatra da postoje zakonom i Statutom propisani razlozi
koji bi spriječavali da bude član ili zamjenik člana Upravnog odbora Komore.
Ukoliko se nakon rasprave javnim glasovanjem Skupštine utvrdi da je prigovor
osnovan, Skupština će odlukom naložiti Odvjetničkom zboru da provede ponovne
izbore za člana ili zamjenika člana Upravnog odbora. Do ponovnog izbora, u radu
Upravnog odbora Komore može sudjelovati samo član ili zamjenik člana čiji je
izbor Skupština utvrdila.
Članak 33.
Članovima tijela kojima je istekao mandat Skupština daje razrješnicu. Skupština
rješava o ostavkama članova u tijelima Komore prije isteka mandata. Skupština
ima pravo razriješiti dužnosti, odnosno opozvati, pojedine članove tijela koje
bira prije isteka mandata.
Kada razrješenje dužnosti člana tijela proizlazi iz razloga predviđenih Statutom
Komore ili iz razloga koji iz Statuta proizlaze, Skupština ne odlučuje o
zahtjevu nego daje razrješnicu.
O ostalim slučajevima, o prijedlogu odnosno o zahtjevu za opoziv, odlučuje se
ukoliko je takav prijedlog usvojen kao točka dnevnog reda. Skupština odlučuje da
li će o opozivu glasovati javnim ili tajnim glasovanjem. Odluka se donosi
većinom glasova nazočnih članova.
ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 34.
O radu Skupštine sastavlja se zapisnik na temelju tonskog zapisa. Zapisnik
potpisuje predsjednik Komore, predsjednik Radnog predsjedništva, zapisničar i
dva ovjerovitelja zapisnika.
Zapisnik sa svim prilozima, kao što su pisani prijedlozi, primjedbe, glasački
listići i slično, pohranjuje se u arhivu Komore. Zapisnik se objavljuje u
glasilu Komore.
Članak 35.
Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom usvajanja na Skupštini. Stupanjem na snagu
ovog Poslovnika prestaje važiti Poslovnik za rad Skupštine Odvjetničke komore
Hrvatske od 14. 6. 1980. godine.
Broj: 2943/2008
Zagreb, 16. lipnja 2008.
Predsjednik
Leo Andreis, v. r.