Statut političke stranke "Ladonja"

NN 51/2011 (4.5.2011.), Statut političke stranke "Ladonja"

POLITIČKE STRANKE

1147

Na temelju članka 10. Zakona o političkim strankama (»Narodne novine« br. 76/93, 111/96, 164/98 i 36/01), Osnivačka skupština političke stranke Ladonja, na sjednici održanoj 25. 2. 2011. godine, donijela je

STATUT

POLITIČKE STRANKE LADONJA

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Politička stranka Ladonja je politička stranka s općim ciljevima djelatnosti određenima Zakonom o političkim strankama, te posebnim ciljevima određenim u Programu političke stranke Ladonja prihvaćenom na Osnivačkoj skupštini (u daljnjem tekstu: Program).

Ovim Statutom uređuje se naziv, sjedište i područje na kojem Ladonja djeluje, predstavljanje i zastupanje, ciljevi, zadaci te način djelovanja kojima se ciljevi ostvaruju, ostvarivanje javnosti rada Ladonje, članstvo i članarina, te prava i obaveze i stegovna odgovornost članova, unutarnje ustrojstvo, oblici ustrojstva, upravljanje Ladonjom, sredstva za rad, prestanak rada stranke te postupak s imovinom u slučaju prestanka rada i druga pitanja važna za članstvo i rad Ladonje, te druga pitanja u skladu sa Zakonom.

Članak 2.

Naziv političke stranke je: Ladonja

Ladonja ima svoj znak. Znak se sastoji od stiliziranog oblika stabla čija je krošnja u obliku dviju kružnica koje se djelomično ispresijecaju. Jedna je zelene, a druga plave boje. Kružnice se naslanjaju na deblo u obliku potkove koje je crvene boje.

Članak 3.

Sjedište Ladonje je u Bale-Valle.

Članak 4.

Pečat Ladonje je okruglog oblika, promjera 3 cm, a sadrži naziv i sjedište Ladonje po obodu kružnice, dok se u sredini pečata nalazi stilizirani jednobojni logotip Ladonje.

Na pečatu niže ustrojstvene jedinice nalazi se još i naziv te ustrojstvene jedinice na koji se pečat odnosi.

Čuvanje i korištenje pečata Ladonje, te pečata ustrojstvenih oblika Ladonje utvrditi će Tajništvo Ladonje posebnom odlukom.

Članak 5.

Ladonja djeluje na teritoriju Republike Hrvatske, a u skladu sa zakonom i u inozemstvu.

Članak 6.

Ladonja je pravna osoba, koja to svojstvo stječe upisom u Registar političkih stranaka kod nadležnog tijela.

Političku stranku pod nazivom: Ladonja predstavlja i zastupa Glavni tajnik.

II. CILJEVI I NAČINI DJELOVANJA KOJIMA SE OSTVARUJU CILJEVI LADONJE

Članak 7.

Ciljevi Ladonje su:

– promicati i podupirati daljnji razvoj civilnog društva i demokracije;

– promovirati javnost i sudjelovanje građana u političkom i društvenom životu lokalne i šire zajednice, zajedništvo, transparentnost te i zamjenjivost na institucionalno– političkim funkcijama;

– štititi temeljne slobode i prava svakog čovjeka;

– zalagati se za dobrobit građana na osnovi jednakopravnosti i pravednosti;

– jačati politiku socijalne uključenosti;

– doprinositi stvaranju modernog političkog sustava po uzoru na demokratski najrazvijenije zemlje radi kvalitetnijeg, stabilnijeg i bržeg ostvarivanja postavljenih ciljeva;

– doprinositi stvaranju sustava vrijednosti i okruženja koji potiče materijalnu i duhovnu izgradnja svakog pojedinca uz naglašavanje temeljnih etičkih vrijednosti;

– jačati područnu (regionalnu) i lokalnu samoupravu i s time povezanu decentralizaciju te poticati suradnju između jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

– promovirati konsenzus između političkih stranaka, građana, njihovih udruga i ostalih sudionika na svim razinama odlučivanja pri donošenju ključnih odluka od važnosti za daljnji društveni i gospodarski razvoj

– zalagati se za samostalnost sudova i ostalih neovisnih institucija od bilo kakvog političkog i stranačkog utjecaja;

– promovirati znanje kao temeljni gospodarski resurs današnjice i poticati cjeloživotno učenje i stalno profesionalno usavršavanje;

– poticati gospodarski rast i društveni razvoj hrvatskih županija, gradova i općina na temelju njihovih posebnosti i specifičnih prirodnih, kulturnih, ljudskih i ostalih obilježja i nasljeđa, ukorijenjenih vrijednosti i osobitosti.

Članak 8.

Članovi Ladonje ostvaruje programska načela i ciljeve zbog kojih se dragovoljno okupljaju u skladu s ovim Statutom, neposredno ili putem tijela utvrđenih ovim Statutom.

Ladonja povjerava sudjelovanje svim svojim članicama i članovima u provedbi odluka koje se odnose na programsku osnovu, izbor najvažnijih unutarnjih funkcija, te izbor kandidatura za političke dužnosti na općinskoj, gradskoj, županijskoj i nacionalnoj razini.

Obnašanje političke funkcije za pojedinog člana može trajati najviše dva mandata uzastopce.

III. JAVNOST RADA LADONJE

Članak 9.

Rad Ladonje i njezinih tijela je javan. Za javnost rada odgovorno je Tajništvo Ladonje. Javnost rada Ladonje ostvaruje se putem sredstava javnog priopćavanja (internet, radio, televizija, tisak i drugi mediji), održavanjem tribina, informativnih sastanaka, radionica i sl., kao i izdavanjem vlastitog glasila.

IV. ČLANSTVO, PRAVA I OBVEZE ČLANOVA, STEGOVNA ODGOVORNOST ČLANOVA

Temeljni subjekti demokratskog života Ladonje

Članak 10.

Ladonja je otvorena različitim vrstama i oblicima sudjelovanja. U svrhu ostvarivanja ciljeva iz ovog Statuta i Programa Ladonje označavaju se dva osnovna subjekta unutarnjeg demokratskog djelovanja: članice/članovi i prijateljice/prijatelji Ladonje.

Članice/članovi su punoljetni poslovno sposobni hrvatski državljani, koji se upisuju u članstvo Ladonje te prihvaćaju ovaj Statut, Program te opće akte Ladonje (u daljnjem tekstu: članovi).

Prijateljice/prijatelji Ladonje su osobe, punoljetni poslovno sposobni hrvatski državljani, koje sudjeluju u bilo kojem obliku rada i aktivnosti Ladonje bez prava glasa, nisu njezini članovi ali su izjavili da se smatraju prijateljima Ladonje (u daljnjem tekstu: prijatelji). Prijatelji Ladonje upisuju se u Knjigu prijatelja Ladonje.

Članovi Ladonje, imaju pravo:

a) sudjelovati u izradi Programa Ladonje,

b) sudjelovati u izradi programskih smjernica Ladonje prilikom izbora nositelja funkcija i tijela Ladonje,

c) sudjelovati u radu stranačkih foruma,

d) predlagati vlastitu kandidaturu za funkcije i tijela Ladonje

e) sudjelovati u radu, glasati u Skupštini, donositi odluke Skupštine i drugih tijela Ladonje,

f) podnositi prigovore Garantnom vijeću ukoliko smatraju da su odredbe Statuta povrijeđene.

Članovi Ladonje dužni su:

a) aktivno sudjelovati u demokratskom životu Ladonje,

b) doprinositi osiguranju sredstava za rad Ladonje sukladno zakonu, ovom Statutu i drugim općim aktima Ladonje,

c) pridržavati se Statuta Ladonje.

Prijatelji Ladonje imaju pravo:

a) sudjelovati u predlaganju programskih smjernica Ladonje prilikom izbora nositelja funkcija i tijela Ladonje,

b) sudjelovati u radu stranačkih foruma,

c) na pristup informacijama o Ladonji,

d) sudjelovati u radu Skupštine,

e) podnositi prigovore Garantnom vijeću ukoliko smatraju da su odredbe Statuta povrijeđene.

Prava iz prethodnog stavka prijatelji ostvaruju bez prava glasa.

Prijatelji Ladonje doprinose:

a) širenju informacija, istine i promicanju dobrog glasa o Ladonji, u javnosti

b) podršci kandidatima Ladonje u izbornim postupcima.

Upis u članstvo u Ladonji može se vršiti osobno, on je individualan i valjan. Isključeni su iz upisa osobe pripadnici drugih političkih stranaka. Ukoliko Garantno vijeće utvrdi da je član Ladonje pripadnik druge političke stranke izvršit će brisanje iz članstva bez prava na prigovor, a nakon provedenog dokaznog postupka.

Članak 11.

Odluku o primanju u članstvo Ladonje donosi Tajništvo općinske odnosno gradske podružnice, prema mjestu prebivališta člana, u roku ne dužem od 30 dana od dana primitka pristupnice.

Smatra se da je osoba primljena u članstvo danom donošenja Odluke o primitku u članstvo Ladonje.

Svaki član Ladonje je pripadnik općinske odnosno gradske podružnice Ladonje prema mjestu prebivališta. Iznimno punoljetni učenici i studenti mogu biti pripadnici podružnice prema mjestu boravišta.

Članovi Ladonje mogu biti i počasni članovi, o kojima se vodi posebna evidencija.

O stjecanju statusa člana, izdaje se članska iskaznica.

Tajnik Ladonje provodi postupak, izdaje članske iskaznice i vrši upis članova i prijatelja u odgovarajuću evidenciju, na temelju posebnog Pravilnika kojeg utvrđuje Središnje koordinacijsko vijeće Ladonje.

Članak 12.

Visina članarine utvrđuje se ovisno o vrstama primanja odnosno socijalnom položaju člana i to:

– za zaposlene,

– za nezaposlene, učenike, studente i umirovljenike.

Visinu članarine sukladno uvjetima iz stavka 1. ovog članka utvrđuje Tajništvo posebnom odlukom.

Članak 13.

Počasnim članom Ladonje može postati osoba koja je značajno pridonijela radu i promicanju Ladonje.

Prijedlog za počasno članstvo može dati svaki član Ladonje, a o tome odluku donosi Skupština Ladonje.

Počasni član Ladonje ima sva prava kao i članovi Ladonje uključivo i pravo glasa.

Ladonja može dodijeliti priznanja i nagrade za doprinos članova u promicanju Programa Ladonje.

Uvjete, vrstu i način dodjele priznanja i nagrada utvrđuje Središnje koordinacijsko vijeće posebnim pravilnikom.

Članak 14.

Članstvo u Ladonji prestaje:

– pisanom izjavom člana o istupanju iz Ladonje,

– brisanjem iz evidencije,

– učlanjenjem u drugu političku stranku ili kandidiranjem na listi druge političke stranke ili na nezavisnoj listi bez suglasnosti Ladonje,

– isključenjem iz članstva zbog grube povrede odredaba Statuta, općih akata Ladonje odnosno povredom ugleda ili nanošenjem materijalne štete LADONJI,

– smrću.

Članak 15.

Član se briše iz evidencije članstva nakon što godinu dana ne plaća članarinu.

Odluku o brisanju iz evidencije donosi Tajništvo općinske odnosno gradske podružnice. Odluka o brisanju iz članstva Ladonje dostavlja se članu u pisanom obliku, uz obrazloženje.

Protiv odluke iz stavka 2. ovog članka, član može u roku od 8 dana od primitka odluke, izjaviti prigovor Tajništvu Ladonje, koje je dužno o prigovoru odlučiti u roku od 30 dana od primitka prigovora. Odluka Tajništva Ladonje je konačna.

Do konačnosti odluke iz prethodnog stavka, prava i dužnosti člana miruju.

Članak 16.

Zbog neizvršavanja obaveza može se članu Ladonje izreći i stegovna mjera i to:

1. opomena za neizvršavanje obaveze koja nije prouzrokovala povredu ugleda i materijalnu štetu Ladonji,

2. javna opomena za učestalo neizvršavanje obaveza koje nisu prouzrokovale povredu ugleda ili materijalnu štetu Ladonji,

3. isključenje za neizvršavanje obaveze koja je prouzrokovala povredu ugleda i materijalnu štetu Ladonji.

Odluku o izricanju mjere iz stavka 1. ovog članka donosi Tajništvo općinske odnosno gradske podružnice Ladonje, na vlastitu inicijativu, odnosno na prijedlog za utvrđivanje odgovornosti, koji može podnijeti Tajništvo županijske podružnice ili Tajništvo Ladonje.

Pored odluke iz stavka 1. toč. 1. i 2. ovog članka, Tajništvo općinske odnosno gradske podružnice može članu izreći i privremenu mjeru oduzimanja prava za obnašanje pojedinačnih ili svih funkcija u Ladonji na razdoblje od jedne godine.

Protiv odluke može se podnijeti žalba Središnjem koordinacijskom vijeću Ladonje u roku od 15 dana od primitka odluke. Prvostupanjske odluke protiv kojih nije izjavljena žalba, postaju izvršne istekom 15 dana po dostavi odluke, a drugostupanjske odluke postaju izvršne danom dostave.

Izvršne odluke izvršava Glavni tajnik Ladonje.

V. SURADNJA LADONJE

Članak 17.

Ladonja surađuje s demokratskim organizacijama u domovini i inozemstvu, te može postati članom domaćih i međunarodnih organizacija, ukoliko to pridonosi ostvarivanju postavljenih programskih ciljeva, sukladno zakonu.

Ladonja potiče slobodu i pluralizam udruživanja te uspostavlja suradnju sa zakladama, udrugama i drugim oblicima političkog i kulturnog udruživanja.

Odluku o učlanjivanju Ladonje donosi Središnje koordinacijsko vijeće.

VI. UPRAVLJANJE I TIJELA LADONJE

Članak 18.

Političkom strankom Ladonja, upravljaju članovi Ladonje neposredno na Skupštini i putem svojih predstavnika u drugim tijelima Ladonje, sukladno odredbama Statuta.

Članak 19.

Tijela Ladonje su:

1. Skupština

2. Središnje koordinacijsko vijeće

3. Glavni tajnik

4. Tajništvo

5. Garantno vijeće

6. Rizničar

7. Financijsko vijeće

VI. 1. Skupština Ladonje

Članak 20.

Skupština je najviše tijelo Ladonje. Skupštinu čine svi članovi Ladonje. Skupština radi u sjednicama, koje mogu biti redovne i izvanredne. Redovne Skupštine mogu biti izborne i izvještajno-tematske.

Izborne Skupštine održavaju se u pravilu jednom u četiri godine, a obavezno nakon održanih izbora za Hrvatski sabor, radi analize izbornih rezultata Ladonje i izjašnjavanja o povjerenju Glavnom tajniku Ladonje.

Izvještajno-tematske Skupštine održavaju se najmanje jednom godišnje.

Izvanredna sjednica Skupštine mora se sazvati ako to traži Središnje koordinacijsko vijeće, Glavni tajnik, Tajništvo ili 1/4 članova Ladonje. Ukoliko Predsjednik Skupštine ne postupi po zahtjevu predlagatelja iz ovog stavka u roku od 15 dana od dana saznanja o zahtjevu predlagatelji imaju pravo sami sazvati sjednicu Skupštine.

Skupštinu saziva i njenim radom rukovodi Predsjednik Skupštine na temelju odluke Središnjeg koordinacijskog vijeća. U slučaju spriječenosti Predsjednika Skupštine, dopredsjednik Skupštine saziva, odnosno rukovodi radom Skupštine.

Članak 21.

Da bi mogla odlučivati Skupština mora biti valjano sazvana sukladno ovom Statutu. Skupština može valjano donositi sve odluke, ako je na početku rada Skupštine prisutno najmanje 50% + 1 član Ladonje

Ako na Skupštini ne postoji kvorum utvrđen u prethodnom stavku ovog članka, predsjednik Skupštine odgodit će sjednicu, a nova sjednica s istim dnevnim redom održat će se na dan kojega pri sazivanju svake Skupštine utvrdi sazivač, s time da će se nova Skupština održati ako su na njoj prisutni članovi Ladonje koji predstavljaju najmanje 1/3 članstva Ladonje.

Skupština sve odluke donosi običnom većinom danih glasova prisutnih članova, osim ako ovim Statutom nije što drugo propisano. Suzdržani glasovi ne smatraju se danim glasovima.

U slučaju da su glasovi jednako podijeljeni smatra se da odluka nije donesena.

Članak 22.

Na sjednicama Skupština:

1. donosi Statut i izmjene i dopune Statuta,

2. donosi Program rada Ladonje i njegove izmjene i dopune, te utvrđuje smjernice i stajališta Ladonje,

3. utvrđuje financijski plan za tekuću godinu,

4. usvaja izvještaj o radu i financijski izvještaj za prethodnu godinu,

5. bira i razrješava predsjednika i dopredsjednika Skupštine, Glavnog tajnika, članove Tajništva, Središnjeg koordinacijskog vijeća, Garantnog vijeća i Financijskog vijeća te Rizničara,

6. razmatra izvještaj o radu Središnjeg koordinacijskog vijeća Glavnog tajnika, tajništva, Rizničara i Financijskog vijeća te Garantnog vijeća i ocjenjuje njihov rad,

7. donosi Poslovnik o svom radu,

8. odlučuje o prestanku Ladonje,

9. obavlja i druge poslove predviđene ovim Statutom.

VI. 2. Središnje koordinacijsko vijeće

Članak 23.

Središnje koordinacijsko vijeće je izvršno tijelo koje provodi smjernice i odluke koje donosi Skupština Ladonje. Ono izvršava svoju funkciju putem odluka i stavova, političkih rezolucija, te obavlja poslove nadzora putem upita i uvida u rad Glavnog tajnika i Tajništva.

Središnje koordinacijsko vijeće je najviše tijelo Ladonje između dva saziva sjednica Skupština.

Središnje koordinacijsko vijeće sastoji se od najmanje 23 (dvadesttri) člana, čiji mandat traje četiri godine, i koji mogu biti ponovno birani.

Članove Središnjeg koordinacijskog vijeća bira Skupština natpolovičnom većinom prisutnih.

Sjednice se održavaju najmanje četiri puta godišnje (u pravilu po isteku svakog tromjesečja), a po potrebi mogu se održati i više od četiri puta godišnje.

Za odlučivanje na sjednici potrebna je nazočnost natpolovične većine članova Središnjeg koordinacijskog vijeća, a sve odluke donose se natpolovičnom većinom prisutnih članova.

Središnje koordinacijsko vijeće donosi odluke iz svoje nadležnosti i provodi odluke Skupštine i Tajništva.

Središnje koordinacijsko vijeće za svoj je rad odgovorno Skupštini Ladonje.

Članak 24.

Središnje koordinacijsko vijeće obavlja slijedeće poslove:

1. brine se o provođenju odluka, stavova i prijedloga Skupštine,

2. donosi odluku o promijeni adrese sjedišta Ladonje,

3. razmatra i utvrđuje prijedloge projekata, mjera i akcija za ostvarivanje ciljeva i načela Ladonje,

4. razmatra prijedloge poslovnika, Program rada i financijskog plana za tekuću godinu (završni obračun),

5. brine se o provođenju Programa rada,

6. razmatra materijale za sjednice Skupštine,

7. brine se o imovini i prikupljanju novčanih sredstava, te o načinu ulaganja mogućih prihoda u unapređenje Ladonje,

8. osniva radna tijela i odbore,

9. obavlja i druge poslove koji su mu ovim Statutom ili drugim općim aktima stavljeni u nadležnost.

Mandat članu Središnjeg koordinacijskog vijeća prestaje i prije isteka četiri godine u slučaju ostavke, opoziva ili smrti.

Član koji ne izvršava Statutom utvrđene obaveze odnosno koji ih obavlja nezadovoljavajuće ili svojim radom šteti ugledu Ladonje, može biti opozvan.

Odluku o opozivu donosi Skupština na prijedlog najmanje 5% svojih članova ili na prijedlog Središnjeg koordinacijskog vijeća Ladonje.

Radom rukovodi Predsjednik Središnjeg koordinacijskog vijeća kojeg kao i njegova dva dopredsjednika, bira Skupština Ladonje na isto mandatno razdoblje kao i članove vijeća. U radu Središnjeg koordinacijskog vijeća kao punopravni članovi sudjeluju Glavni tajnik sa svojim zamjenicima te Predsjednik Skupštine sa svojim dopredsjednikom.

VI. 3. Glavni tajnik

Članak 25.

Glavni tajnik predstavlja i zastupa Ladonju.

Glavnog tajnika bira Skupština Ladonje natpolovičnom većinom prisutnih.

Mandat traje četiri godine, s time da može ponovno još jedanput biti biran.

Za svoj rad Glavni tajnik odgovara Skupštini.

Glavni tajnik operativno realizira zadatke Ladonje, a posebno odluke Skupštine i Središnjeg koordinacijskog vijeća, te u tom cilju obavlja osobito:

1. saziva i rukovodi radom Tajništva,

2. provodi zadatke Ladonje,

3. obavlja i druge poslove koji su mu povjereni ovim Statutom, drugim općim aktima i pojedinačnim aktima tijela Ladonje.

U slučaju odsutnosti ili spriječenosti Glavnog tajnika, poslove iz prethodnog stavka obavlja jedan od zamjenika Glavnog tajnika s time da dok zamjenjuju Glavnog tajnika imaju i njegove nadležnosti propisane ovim Statutom.

Dva zamjenika Glavnog tajnika bira Skupština na isti način kao i Glavnog tajnika. Zamjenici Glavnog tajnika obavljaju poslove koje im povjeri Glavni tajnik.

Skupština posebnom odlukom može urediti postupak predizbora za utvrđivanje kandidata za izbor Glavnog tajnika.

Središnje koordinacijsko vijeće dužno je osigurati jednakopravnost, transparentnost te sredstva za kandidiranje, kampanju i izbor Glavnog tajnika.

U slučaju izbora kandidata putem predizbora prijedlog članova Tajništva Skupštini daje izabrani kandidat.

VI. 4. Tajništvo

Članak 26.

Tajništvo je tijelo koje surađuje sa Glavnim tajnikom i ima izvršne funkcije.

Tajništvo se sastoji od najmanje 7 (sedam) članova, čiji mandat traje četiri godine, i mogu biti ponovno birani.

Članove Tajništva bira Skupština natpolovičnom većinom prisutnih.

Sjednice Tajništva održavaju se najmanje četiri puta godišnje (u pravilu po isteku svakog tromjesečja), a po potrebi mogu se održati i više od četiri puta godišnje. Tajništvo donosi odluke iz svoje nadležnosti i provodi odluke Skupštine i Središnjeg koordinacijskog vijeća.

Za odlučivanje na sjednici Tajništva potrebna je nazočnost natpolovične većine članova Tajništva, a sve odluke donose se natpolovičnom većinom prisutnih članova Tajništva.

Tajništvo je za svoj rad odgovorno Glavnom tajniku i Skupštini Ladonje.

Članak 27.

Tajništvo obavlja sljedeće poslove:

1. upravlja Ladonjom u skladu s odlukama Skupštine, Zakonom, Statutom i općim aktima Ladonje,

2. brine se o provođenju odluka, stavova i prijedloga Skupštine,

3. utvrđuje prijedloge Statuta i drugih općih akata, te predlaže izmjene i dopune istih,

4. utvrđuje prijedloge poslovnika, Program rada i financijskog plana za tekuću godinu (završni obračun),

5. provodi Program rada i Skupštine,

6. donosi odluku o raspisivanju izbora za tijela Ladonje,

7. priprema materijale za sjednice Skupštine,

8. brine se o imovini Ladonje i prikupljanju novčanih sredstava, te o načinu ulaganja mogućih prihoda u unapređenje rada Ladonje, ako Ladonja obavlja neku djelatnost, u administrativno-tehničke i financijske poslove,

9. organizira i priprema materijale za Skupštinu i Glavnog tajnika,

10. obavlja i druge poslove u skladu s ovim Statutom i drugim općim aktima Ladonje,

11. operativno realizira zadatke Ladonje, te u tom cilju provodi zadatke Ladonje, obavlja administrativno-tehničke i financijske poslove, organizira i priprema materijale za tijela Ladonje, te obavlja i druge poslove u skladu sa Statutom i drugim općim aktima Ladonje

Tajništvom rukovodi Glavni tajnik.

Mandat članu Tajništva prestaje i prije isteka četiri godine u slučaju ostavke, opoziva ili smrti.

Član Tajništva koji ne izvršava Statutom utvrđene obaveze odnosno koji ih obavlja nezadovoljavajuće ili svojim radom šteti ugledu Ladonje, može biti opozvan.

Odluku o opozivu donosi Skupština na prijedlog najmanje 5% svojih članova ili na prijedlog Glavnog tajnika.

Na istoj sjednici na kojoj se odlučuje o opozivu, Skupština bira novog člana Tajništva, čiji mandat teče od isteka mandata prethodnog člana.

Ukoliko bude opozvano cijelo Tajništvo, novoizabranim članovima Tajništva mandat traje 4 godine od dana izbora.

Članak 28.

Ladonja može osnivati odbore kao izvršno-operativna tijela za obavljanje pojedinih djelatnosti Ladonje.

Rad odbora može se propisati Poslovnikom kojeg donosi Središnje koordinacijsko vijeće.

Članak 29.

U slučaju smrti ili podnošenja ostavke člana ili cijelog Tajništva, postupak izbora novog člana ili cijelog Tajništva isti je kao kod opoziva.

VI. 5. Garantno vijeće

Članak 30.

Garantno vijeće obavlja sljedeće poslove:

1. nadzire provođenje odluka, stavova i prijedloga Skupštine,

2. nadzire provođenje Program rada i financijskog plana,

3. daje mišljenje Skupštini o završnom obračunu i radu tijela Ladonje,

4. obavlja i druge poslove koji su mu ovim Statutom ili drugim općim aktima stavljeni u nadležnost.

Član Garantnog vijeća koji ne izvršava Statutom utvrđene obaveze odnosno koji ih obavlja nezadovoljavajuće ili svojim radom šteti ugledu Ladonje može biti opozvan.

Odluku o opozivu donosi Skupština na prijedlog najmanje 5% svojih članova ili na prijedlog drugih članova Garantnog vijeća.

Na istoj sjednici na kojoj se odlučuje o opozivu, Skupština bira novog člana Garantnog vijeća, čiji mandat teče od isteka mandata prethodnog člana.

Članak 31.

Garantno vijeće sastoji se od najmanje 3 (tri) člana biranih iz redova članova Ladonje, čiji mandat traje četiri godine, i mogu biti ponovno birani. Mandat članu Garantnog vijeća prestaje i prije isteka četiri godine u slučaju ostavke, opoziva ili smrti.

Članovi Garantnog vijeća ne mogu biti članovi niti jednog drugog tijela Ladonje.

Članove Garantnog vijeća bira Skupština natpolovičnom većinom prisutnih.

Članovi Garantnog vijeća na svojoj prvoj konstituirajućoj sjednici biraju Predsjednika i dopredsjednika Garantnog vijeća sa mandatom od četiri godine.

Sjednice Garantnog vijeća održavaju se najmanje dva puta godišnje (u pravilu po isteku svakog polugodišta), a po potrebi mogu se održati i više od dva puta godišnje.

Za odlučivanje na sjednici Garantnog vijeća potrebna je nazočnost natpolovične većine članova Garantnog vijeća, a sve odluke donose se natpolovičnom većinom prisutnih članova Garantnog vijeća.

Garantno vijeće donosi odluke iz svoje nadležnosti i provodi odluke Skupštine.

Garantno vijeće za svoj je rad odgovoran Skupštini Ladonje.

Članak 32.

Garantno vijeće nadzire ispravnu primjenu ovog Statuta te akata donijetih na temelju istog kao i poštivanje istih od strane članova Ladonje.

Svaki član, prijatelj Ladonje može uputiti prigovor Garantnom vijeću čije odluke su konačne.

Garantno vijeće je jedino nadležno odlučivati o pitanjima koja se odnose na pravilan tijek izbora/predizbora.

VII. USTROJSTVO LADONJE

Članak 33.

Ladonja je ustrojena na prostornom načelu i načelu autonomnosti.

Ladonja se sastoji od:

– općinskih ili gradskih podružnica,

– županijskih podružnice.

Temeljni oblik povezivanja i organiziranja članova na području jedinica lokalne samouprave je općinska i gradska podružnica.

Županijska podružnica je oblik povezivanja i organiziranja članstva i općinskih ili gradskih podružnica u Županiji.

Odluku o osnivanju općinske ili gradske podružnice odnosno županijske podružnice donosi Središnje koordinacijsko vijeće.

Podružnica na svom području djeluje samostalno vodeći računa o uspješnoj realizaciji Programa i politike Ladonje.

Podružnica nema status pravne osobe te djeluje na osnovu ovlaštenja u skladu sa Statutom Ladonje.

U većim gradovima odnosno općinama po potrebi mogu se organizirati ogranci. Odluku o organiziranju ogranka i načinu djelovanja ogranka donosi teritorijalno nadležna općinska odnosno gradska podružnica.

VII. 1. Općinske ili gradske podružnice

Članak 34.

Tijela općinske ili gradske podružnice su:

– Skupština,

– Tajnik,

– Tajništvo.

Članak 35.

Skupština podružnice je najviše tijelo podružnice i čine je svi članovi podružnice.

Skupštinu podružnice saziva Predsjednik skupštine podružnice.

Skupština podružnice održava se najmanje jednom godišnje, a obavezno nakon održanih lokalnih izbora radi analize izbornih rezultata i izjašnjavanja o povjerenju predsjedništvu podružnice.

Izvanredna Skupština podružnice mora se sazvati ako to traži Tajništvo podružnice ili najmanje 1/4 svih članova podružnice.

Odredbe ovog Statuta o sazivanju, kvorumu i načinu donošenja odluka koje se odnose na Skupštinu Ladonje na adekvatan se način primjenjuju na Skupštine općinskih, gradskih i županijskih podružnica.

Članak 36.

Skupština podružnice ima sljedeće ovlasti:

– utvrđuje politiku i razvoj podružnice u skladu s Programom i politikom Ladonje,

– razmatra i ocjenjuje rad Tajnika i Tajništva podružnice,

– bira i razrješava Tajnika i članove Tajništva podružnice,

– donosi Poslovnik o svom radu,

– obavlja i druge poslove u skladu sa Statutom Ladonje i drugim općim aktima Ladonje.

Članak 37.

Predsjednik podružnice je i Tajnik podružnice te ujedno i predsjednik Skupštine podružnice.

Tajnika podružnice bira Skupština podružnice natpolovičnom većinom prisutnih.

Mandat Tajnika traje četiri godine, s time da može biti ponovno biran.

Za svoj rad Tajnik odgovara Skupštini.

Tajnik podružnice obavlja osobito:

1. predstavlja podružnicu,

2. saziva i rukovodi radom Skupštine i Tajništva podružnice,

3. obavlja i druge poslove koji su mu povjereni ovim Statutom, drugim općim aktima i pojedinačnim aktima tijela Ladonje.

U slučaju odsutnosti ili spriječenosti Tajnika, poslove iz prethodnog stavka obavlja zamjenik tajnika Podružnice, s time da dok zamjenjuje Tajnika ima i njegove nadležnosti propisane ovim Statutom.

Zamjenika tajnika podružnice bira Skupština podružnice na isti način kao i Tajnika.

Članak 38.

Tajništvo podružnice sastoji se od pet članova, čiji mandat traje četiri godine i koji mogu biti ponovno birani.

Članove Tajništva podružnice bira Skupština podružnice natpolovičnom većinom prisutnih.

Za odlučivanje na sjednici Tajništva podružnice potrebna je nazočnost natpolovične većine članova Tajništva, a sve odluke se donose natpolovičnom većinom prisutnih glasova.

Tajništvo za svoj rad odgovara Skupštini podružnice.

Članak 39.

Tajništvo obavlja sljedeće poslove:

1. brine se o provođenju odluka, stavova i prijedloga Skupštine podružnice,

2. rukovodi podružnicom,

3. provodi Program i politiku Ladonje na području podružnice,

4. donosi Poslovnik o svom radu,

5. priprema materijale za sjednice Skupštine podružnice

6. obavlja i druge poslove u skladu sa Statutom i drugim općim aktima Ladonje.

Mandat članu Tajništva prestaje i prije isteka četiri godine u slučaju ostavke, opoziva ili smrti.

Član Tajništva podružnice koji ne izvršava Statutom utvrđene obaveze odnosno koji ih obavlja nezadovoljavajuće ili svojim radom šteti ugledu Ladonje, može biti opozvan.

Odluku o opozivu donosi Skupština podružnice na prijedlog najmanje 5% svojih članova ili na prijedlog Tajnika podružnice, odnosno na prijedlog Glavnog tajnika Ladonje.

Skupština podružnice se mora sazvati u roku od osam dana od dana podnošenja zahtjeva za opoziv.

Na istoj sjednici na kojoj se odlučuje o opozivu, Skupština podružnice bira novog člana Tajništva podružnice, čiji mandat teče od isteka mandata prethodnog člana.

Ukoliko bude opozvano cijelo Tajništvo podružnice, novoizabranim članovima Tajništva podružnice mandat traje četiri godine od dana izbora.

VII. 2. Županijske podružnice

Članak 40.

Tijela županijske podružnice su:

– Skupština,

– Tajnik,

– Tajništvo.

Članak 41.

Skupština županijske podružnice je najviše tijelo podružnice na razini Županije i čine je svi članovi podružnice.

Skupštinu županijske podružnice saziva Predsjednik županijske skupštine podružnice.

Skupština županijske podružnice održava se najmanje jednom godišnje, a obavezno nakon održanih izbora za županijsku skupštinu radi analize izbornih rezultata i izjašnjavanja o povjerenju predsjedništvu županijske podružnice.

Izvanredna Skupština županijske podružnice mora se sazvati ako to traži Tajnik ili Tajništvo županijske podružnice ili najmanje 1/4 svih članova županijske podružnice.

Članak 42.

Skupština županijske podružnice ima sljedeće ovlasti:

– utvrđuje politiku i razvoj županijske podružnice u skladu s Programom i politikom Ladonje,

– razmatra i ocjenjuje rad Tajnika i Tajništva županijske podružnice,

– bira i razrješava Tajnika, zamjenika tajnika i članove Tajništva županijske podružnice,

– donosi Poslovnik o svom radu,

– obavlja i druge poslove u skladnu sa Statutom Ladonje i drugim općim aktima Ladonje.

Članak 43.

Tajnik županijske podružnice je ujedno i predsjednik Skupštine županijske podružnice.

Tajnika županijske podružnice bira Skupština županijske podružnice natpolovičnom većinom prisutnih.

Mandat Tajnika traje četiri godine, s time da može biti ponovno biran.

Za svoj rad Tajnik odgovara Skupštini.

Tajnik županijske podružnice obavlja osobito:

1. predstavlja županijsku podružnicu,

2. saziva i rukovodi radom Skupštine i Tajništva županijske podružnice,

3. obavlja i druge poslove koji su mu povjereni ovim Statutom, drugim općim aktima i pojedinačnim aktima tijela Ladonje.

U slučaju odsutnosti ili spriječenosti Tajnika, poslove iz prethodnog stavka obavlja zamjenik tajnika županijske podružnice, s time da dok zamjenjuje Tajnika ima i njegove nadležnosti propisane ovim Statutom.

Zamjenika tajnika županijske podružnice bira Skupština županijske podružnice na isti način kao i Tajnika.

Članak 44.

Tajništvo županijske podružnice sastoji se od sedam članova, čiji mandat traje četiri godine i koji mogu biti ponovno birani.

Članove Tajništva županijske podružnice bira Skupština županijske podružnice natpolovičnom većinom svojih redovnih članova.

Za odlučivanje na sjednici Tajništva županijske podružnice potrebna je nazočnost natpolovične većine članova Tajništva, a sve odluke se donose natpolovičnom većinom prisutnih glasova.

Tajništvo za svoj rad odgovara Tajniku i Skupštini županijske podružnice.

Članak 45.

Tajništvo županijske podružnice obavlja sljedeće poslove:

1. brine se o provođenju odluka, stavova i prijedloga Skupštine županijske podružnice,

2. rukovodi županijskom podružnicom,

3. provodi Program i politiku Ladonje na području županijske podružnice,

4. donosi Poslovnik o svom radu,

5. priprema materijale za sjednice Skupštine županijske podružnice

6. obavlja i druge poslove u skladu sa Statutom i drugim općim aktima Ladonje.

Mandat članu Tajništva prestaje i prije isteka četiri godine u slučaju ostavke, opoziva ili smrti.

Član Tajništva županijske podružnice koji ne izvršava Statutom utvrđene obaveze odnosno koji ih obavlja nezadovoljavajuće ili svojim radom šteti ugledu Ladonje, može biti opozvan.

Odluku o opozivu donosi Skupština županijske podružnice na prijedlog najmanje 5% svojih članova ili na prijedlog Tajnika ili drugih članova Tajništva županijske podružnice.

Skupština županijske podružnice se mora sazvati u roku od 8 dana od dana podnošenja zahtjeva za opoziv.

Na istoj sjednici na kojoj se odlučuje o opozivu, Skupština županijske podružnice bira novog člana Tajništva županijske podružnice, čiji mandat teče od isteka mandata prethodnog člana.

Ukoliko bude opozvano cijelo Tajništvo županijske podružnice, novoizabranim članovima Tajništva županijske podružnice mandat traje 4 godine od dana izbora.

Članak 46.

Članovi Ladonje koji sudjeluju u radu Ladonje ostvaruju prava na glasanje za tijela podružnica prema njihovoj adresi boravka.

Članak 47.

Podružnice donose Pravila za svoj rad, Program rada te načine izbora tijela podružnica. Akti podružnica ne smiju biti u suprotnosti s odredbama Statuta Ladonje, te programskim smjernicama Ladonje.

Članak 48.

Ukoliko općinske, gradske odnosno županijske podružnice ne izvršavaju Program i zadatke koje su odredila tijela Ladonje ili grubo krše odredbe Statuta ili drugih općih akata Ladonje, Središnje koordinacijsko vijeće na prijedlog Glavnog tajnika može donijeti odluku o raspuštanju nekih ili svih tijela podružnice, te imenovati vršitelje dužnosti do izbora novih tijela.

U nastupu slučaja iz prethodnog stavka Skupština podružnice mora se održati u roku od 90 dana.

Konferencija Tajnika podružnica

Članak 49.

Konferencija Tajnika podružnica je predstavničko tijelo autonomnosti unutar Ladonje, koordinacije političke inicijative i organizacijskih izbora u jednom odnosu vjernosti, uzajamnosti i poštivanja između Ladonje kao cjeline i podružnica kao autonomnih organizacijskih dijelova na teritoriju. Za svoj rad Konferencija donosi Poslovnik o radu.

Konferencijom predsjedava jadan od Tajnika s mandatom od godinu dana koji određuje dnevni red.

Konferencija izražava stavove oko preraspodjele financijskih prihoda Ladonje, te stavove koji se odnose na cjelokupni politički izbor Ladonje, a odnose se u značajnoj mjeri na autonomnost podružnice.

Ukoliko je stav Konferencija da neko tijelo Ladonje ne poštuje autonomnost podružnica, može se za pravorijekom obratiti Garantnom vijeću koje je dužno odlučiti o postavljenom pitanju u roku od trideset dana.

Članak 50.

Članovi izabrani odnosno imenovani za obavljanje funkcija ili članstva u tijelima Ladonje mogu biti birani odnosno imenovani na istu funkciju odnosno članstvo najviše dva puta uzastopno.

Izbor kandidata za institucionalne-političke funkcije

Predizbori Ladonje

Članak 51.

Pojam »predizbori« odnosi se na izbore koji imaju za cilj izbor kandidata za izborne institucionalne-političke funkcije (načelnik, gradonačelnik, župan, zastupnik u Hrvatskom saboru).

Pravila za predizbore donosi Središnje koordinacijsko vijeće na prijedlog Glavnog tajnika.

Temeljna načela za kandidature i funkcije

Članak 52.

Ne mogu pristupiti stranci, ne mogu biti kandidati za stranačke, a niti institucionalne-političke funkcije osobe kojima je prestalo svojstvo članstva u ladonji.

Nitko ne može obnašati dužnost u više izvršnih tijela Ladonje osim u slučajevima utvrđenim ovim Statutom.

Ne može se kandidirati osoba na istu funkciju više od dva puta uzastopno.

Obveze izabranih članova

Članak 53.

Izabrani članovi se obvezuju surađivati sa članovima Ladonje u svrhu afirmacije zajedničkih programskih načela.

Izabrani članovi su u obvezi kroz razdoblja izvještavati o svom radu članove i prijatelje Ladonje.

VIII. ZASEBNI NAČINI SUDJELOVANJA I ORGANIZIRANJA U LADONJI

Članak 54.

U sastavu Ladonje mogu se ustanovljavati zasebna organizacijska tijela, radi zadovoljavanja posebnih interesa:

– stručni savjeti,

– forumi,

– klubovi zastupnika, odnosno klubovi vijećnika.

Odluku o ustanovljenju i načinu djelovanja takvih oblika donosi Središnje koordinacijsko vijeće Ladonje.

Pravilnici o radu zasebnih organizacijskih tijela moraju biti usklađeni s ovim Statutom.

Svrha stručnih savjeta i foruma je: slobodna rasprava, sudjelovanje u javnom životu, obuka prijatelja/članova i privući građane na sudjelovanje u izradi programskih prijedloga. Stručni savjeti i forumi proizvode korisne materijale za odluke i političke prijedloge Ladonje.

Članak 55.

Stručni savjeti su stručna savjetodavna tijela Ladonje i osnivaju se za pojedina područja iz javnog života koja su osobito važna za politički Program i aktivnosti Ladonje (npr. gospodarstvo, zakonodavstvo, turizam, vanjska politika, kultura, obrazovanje, zdravstvo, socijalna skrb i sl.)

Stručni savjeti rade u sjednicama na kojima raspravljaju o pitanjima iz pojedinih područja javnog života, predlažu programske smjernice Ladonje o pojedinim pitanjima, daju mišljenja i preporuke tijelima Ladonje.

Članovi stručnog savjeta mogu biti i stručnjaci koji nisu članovi Ladonje ali prihvaćaju osnovna programska načela Ladonje.

Članak 56.

Forumi su interesni oblici organiziranja pojedinih društvenih skupina koje djeluju u Ladonji (npr. mladih, žena, umirovljenika).

Članovi foruma mogu biti i osobe koje nisu članovi Ladonje ali prihvaćaju osnovna programska načela Ladonje.

Stalni forum žena sastavljen je od žena bilo članica ili prijateljica Ladonje koje imaju zajedničke demokratske ciljeve. Ono je mjesto izrade političkih stavova koji promiču pluralizam ideja, kultura, međugeneracijsku razmjenu, izrađuju i promiču programske prijedloge.

Unutar same Ladonje ustrojava se organizacija mladih, koja djeluje na temelju vlastitih Pravila i tijela.

Odnosi između organizacije mladih i Ladonje, načini sudjelovanja organizacije mladih u razradi programskih smjernica Ladonje uredit će se posebnim Pravilnikom.

Članak 57.

Zastupnici odnosno vijećnici članovi Ladonje, formiraju u Hrvatskom saboru odnosno u predstavničkim tijelima jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave klub zastupnika odnosno klubove vijećnika Ladonje.

Klub zastupnika odnosno klubovi vijećnika je tijelo koje promiče i zastupa programska načela i politiku Ladonje i u svom djelovanju surađuje s ostalim tijelima Ladonje.

Klub zastupnika odnosno klubovi vijećnika između svojih redova biraju Predsjednika kluba.

Članovi kluba mogu biti i nezavisni kandidati izabrani u ta tijela o čemu klub donosi posebnu odluku.

Klub zastupnika odnosno klubovi vijećnika donose poslovnik o svom radu.

Klub zastupnika dužan je redovito o svom radu izvještavati Tajništvo Ladonje, a klubovi vijećnika dužni su redovito izvještavati Tajništvo svoje podružnice.

Referendum i ostali oblici izjašnjavanja

Članak 58.

Ladonja može raspisati interni referendum oko bilo koje teme koja se odnosi na politiku i organizaciju Ladonje. On može biti konzultativni i odlučujući. Ukoliko imaju odlučujući značaj odluke su obvezujuće za Ladonju. Odredbe Statuta ne mogu biti predmet referenduma. Referendum može raspisati Skupština ili Središnje koordinacijsko vijeće koje propisuje pravila za njegovu provedbu.

IX. IMOVINA LADONJE

Članak 59.

Ladonja je neprofitna pravna osoba odnosno politička stranka čija sredstva služe isključivo ostvarivanju njezinih političkih ciljeva.

Imovinu Ladonje čine novčana sredstva, nekretnine, pokretnine i druga imovinska prava.

Financiranje Ladonje provodi se sukladno zakonu o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe (Narodne novine br. 24/11) i sastoji se od stjecanja financijskih sredstava te pružanja usluga ili davanja proizvoda bez naplate iz izvora predviđenih zakonom, donacija članova i prijatelja Ladonje te stjecanja prihoda iz drugih zakonom dopuštenih izvora, kao i trošenja financijskih sredstava odnosno korištenja proizvoda i usluga za političko djelovanje.

Na temelju financiranja iz prethodnog stavka nitko ne može ostvarivati dodatna ili posebna prava u članstvu Ladonje.

Rizničar

Članak 60.

Rizničara s mandatom od četiri godine bira Skupština većinom glasova prisutnih.

Rizničar brine o administraciji, imovini i računovodstvu Ladonje.

Rizničar zastupa LADONJU u svim dijelovima koja se tiču obnašanja funkcije rizničara.

Članak 61.

Jednom godišnje Rizničar sastavlja prijedlog proračuna Ladonje koji se sastoji od imovinskog i računovodstvenog dijela. Pri izradi prijedloga poštuju se pozitivni propisi. Prijedlog proračuna odobrava Središnje koordinacijsko vijeće, nakon što je o njemu svoje mišljenje dalo Financijsko vijeće.

Proračuni se objavljuju na internetskim stranicama Ladonje.

Članak 62.

Financijsko vijeće sastoji se od 3 (tri) osobe uključujući Rizničara i koji je na čelu Financijskog vijeća. Bira ih Skupština na rok od četiri godine.

Financijsko vijeće pomaže Rizničaru u radu.

Članak 63.

Ladonja odgovara za svoje obveze cijelom svojom imovinom. Prihod koji Ladonja ostvari obavljanjem dopuštene djelatnosti ili od svoje imovine, Ladonja će koristiti za obavljanje i unapređenje svojih djelatnosti kojima se ostvaruju njezini ciljevi.

Članak 64.

Ladonja je dužna voditi poslovne knjige, sastavljati i podnositi financijske izvještaje na način koji je uređen posebnim propisima.

X. POSTUPAK ZA DONOŠENJE OPĆIH AKATA

Članak 65.

Tajništvo Ladonje na osnovu smjernica Skupštine Ladonje izrađuje Nacrt izmjena i dopuna Statuta koji upućuje na javnu raspravu svim članovima i prijateljima Ladonje, a javna rasprava traje 15 dana.

Nakon isteka roka od 15 dana Tajništvo utvrđuje prijedlog Statuta kojeg podnosi Skupštini na raspravljanje i usvajanje.

Članak 66.

Zahtjev za donošenje novog Statuta, odnosno izmjene i dopune postojećeg mogu podnijeti Središnje koordinacijsko vijeće ili najmanje 15% članova Skupštine.

Članak 67.

Ostali opći akti Ladonje donose se po postupku predviđenom za donošenje Statuta, ukoliko Skupština ne odluči drukčije.

XI. PRESTANAK LADONJE

Članak 68.

Ladonja može prestati na način i u postupku utvrđenom Zakonom o političkim strankama (NN 76/93, 111/96, 164/98 i 36/01) te odlukom Skupštine Ladonje.

Skupština Ladonje donosi odluku o prestanku postojanja Ladonje dvotrećinskom većinom prisutnih.

U slučaju prestanka Ladonje, Tajništvo Ladonje donosi odluku da imovina Ladonje pripadne udrugama, odnosno političkim strankama koje imaju slične ciljeve i djelatnosti.

XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 69.

Osnivačka skupština, nakon konstituiranja i prihvaćanja ovog Statuta prići će izboru tijela i funkcija predviđenih ovim Statutom. Iznimno, za prvi izbor funkcija i tijela neće se primjenjivati postupci predviđeni odredbama ovog Statuta (predizbori i slično) već će kandidature predložiti inicijativni odbor za osnivanje Ladonje.

Mandat izabranih članova traje najduže četiri godine, a može biti opozvan nakon provedenih parlamentarnih izbora.

Članak 70.

Do osnivanja županijskih, gradskih i općinskih podružnica i pripadajućih tijela njihova prava i obveze vršit će na odgovarajući način tijela Ladonje.

Članak 71.

Za autentično objašnjenje odredbi ovog Statuta ovlaštena je Skupština Ladonje, a Središnje koordinacijsko vijeće u razdoblju dok Skupština ne zasjeda.

Članak 72.

Ovaj Statut stupa na snagu danom upisa Ladonje u registar pri nadležnom tijelu državne uprave.

Bale-Valle, 25. veljače 2011.

Glavni tajnik
Ivo Uccio Miletić, v.r.